ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

National journal article  

Proust, J. (2021). Le naturalisme philosophique et les sciences. Raison présente, 219, 53-63. doi:10.3917/rpre.219.0053

National journal article  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

National journal article  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

National journal article  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

National journal article  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

National journal article  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

National journal article  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

Other  

Le Coënt, A., Fribourg, L., Vacher, J. & Wisniewski, R. (2020). Probabilistic reachability and control synthesis for stochastic switched systems using the tamed Euler method. Nonlinear Analysis: Hybrid Systems, 36, 100860Elsevier. doi:10.1016/j.nahs.2020.100860

Other  

Vacher, J. , Davila, A., Kohn, A. & Coen-Cagli, R. (2020). Texture Interpolation for Probing Visual Perception. Advances in Neural Information Processing Systems (Spotlight – top 5%)

Other  

Wong, D., Di Liberto, G. & de Cheveigné, A. (2019). Accurate Modeling of Brain Responses to Speech. bioRxiv. doi:10.1101/509307

Other  
Other  

Neri, P. (2018). Classification images as descriptive statistics. "Journal of Mathematical Psychology", "82"("1), "26–37"

Other  

Origgi, G. (2018). South, Status and Knowledge: Epistemic Dominance and Forms of Epistemic Injustice.

Other  

Origgi, G. (2018). https://www.openaire.eu.

Other  
Other  

Bouvier, A. (2009). Joint Commitment, Coercion and Freedom in Science : Conceptual Analysis and Case Studies. , 143–61