ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Monograph  

Mehler, J. & Dupoux, E. (1990). Naître Humain. Paris: Odile Jacob. Translated and published in English (Blackwell), Chineese (Yuan-Liou Publishers), Greek (Alexiandria) Italian, (Mondadori), Japanese, (Fujiwara-Shoten), Portuguese (Piaget), & Spanish (Alianza)

Monograph  

Dupoux, E. (2001 ). Language, Brain and Cognitive Development: Essays in Honor of Jacques Mehler. Cambridge, Mass: MIT Press (translated in French: (2002). Les langages du cerveau, Paris: O. Jacob.)

National journal article  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

National journal article  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

National journal article  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

National journal article  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

Edited book  

Kriegel, U. (2017). The Monist.

Monograph  

Kriegel, U. (2017). The Routledge Handbook of Franz Brentano and the Brentano School.

Monograph  

Quer, J., Cecchetto, C., Donati, C., Geraci, C., Kelepir, M., Pfau, R. & Steinbach, M. (2017). SignGram Blueprint: A Guide to Sign Language Grammar Writing.

National journal article  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

National journal article  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

Edited book  

Schlenker, P. (2022). What It All Means. The MIT Press

Edited book  

Bordonaba Plou, D. , Castro, V. & Torices, J. (2022). The Political Turn in Analytic Philosophy: Reflections on Social Injustice and Oppression. Berlin, Boston: De Gruyter. doi:10.1515/9783110612318