ENS - Ecole Normale Supérieure
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Publications

Edited book  

Schlenker, P. (2022). What It All Means. The MIT Press

National journal article  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

National journal article  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

Monograph  

Quer, J., Cecchetto, C., Donati, C., Geraci, C., Kelepir, M., Pfau, R. & Steinbach, M. (2017). SignGram Blueprint: A Guide to Sign Language Grammar Writing.

Other  

Geraci, C. & Aristodemo, V. (2016). An in-depth tour into sentential complementation in Italian Sign Language. , 95–150

Other  

Murez, M., Smortchkova, J. & Strickland, B. (2015). The Mental Files Theory of Singular Thought: A Psychological Perspective.

Other  

Geraci, C. (2015). Italian Sign Language. , 473–510De Gruyter Mouton

Other  

Branchini, C., Cardinaletti, A., Cecchetto, C., Donati, C. & Geraci, C. (2015). WH-duplication in Italian Sign Language (LIS) , 39–70John Benjamins Publishing Company. doi:10.1075/bct.71.03bra

Other  

Battaglino, C., Geraci, C., Lombardo, V. & Mazzei, A. (2015). Prototyping and Preliminary Evaluation of Sign Language Translation System in the Railway Domain. , 339–350Springer. doi:10.1007/978-3-319-20681-3

Other  

Geraci, C. (2014). Spatial syntax in your hands. , 1, 123–134

Other  

Geraci, C. & Quer, J. (2014). Determining argument structure in sign languages. , 45–60John Benjamins Publishing Company

Other  

Spector, B. (2013). Maxims of Conversation. Oxford University Press (OUP). doi:10.1093/obo/9780199772810-0129

Other  

Dezecache, G. (2013). Les paradoxes de la peur panique.

Other  

Dezecache, G. (2013). La communication émotionnelle ou le jeu des affordances sociales. Santé Mentale, 177, 26-31

Other  

Geraci, C. & Cecchetto, C. (2013). Negleted cases of rightward movement. , 211–241John Benjamins Publishing Company

National journal article  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

National journal article  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

Other  

Schlenker, P. (2010). Singular Pronouns with Split Antecedents . Snippets(23), 13-15

National journal article  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

Other  

Spector, B. (2006). Aspects de la pragmatique des opérateurs logiques.

Other  

Spector, B. (2005). Linguistique générative et cognitivisme: bref aperçu. Labyrinthe, 20, 41-52OpenEdition. doi:10.4000/labyrinthe.756

National journal article  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

Other  

Spector, B. (2003). Grammaire et logique. Labyrinthe, 14, 25–46OpenEdition. doi:10.4000/labyrinthe.595

Monograph  

Dupoux, E. (2001 ). Language, Brain and Cognitive Development: Essays in Honor of Jacques Mehler. Cambridge, Mass: MIT Press (translated in French: (2002). Les langages du cerveau, Paris: O. Jacob.)

Monograph  

Mehler, J. & Dupoux, E. (1990). Naître Humain. Paris: Odile Jacob. Translated and published in English (Blackwell), Chineese (Yuan-Liou Publishers), Greek (Alexiandria) Italian, (Mondadori), Japanese, (Fujiwara-Shoten), Portuguese (Piaget), & Spanish (Alianza)