ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Edited book  

Schlenker, P. (2022). What It All Means. The MIT Press

Monograph  

Proust, J. (2021). Penser vite ou penser bien ? Odile Jacob

National journal article  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

Monograph  

Beran, M., Brandl, J., Perner, J. & Proust, J. (2012). The Foundations of Metacognition.

Monograph  

Dokic, J. & Proust, J. (2002). Simulation and Knowledge of Action.

Monograph  

Origgi, G. (2019). Reputation: What it is and why it Matters. Princeton University Press

Edited book  

Origgi, G. (2019). Passions Sociales. Paris: PUF

Monograph  

Origgi, G. (2018). Reputation. What it is and Why it matters. Princeton University Press

National journal article  

Proust, J. (2021). Le naturalisme philosophique et les sciences. Raison présente, 219, 53-63. doi:10.3917/rpre.219.0053

Monograph  

Proust, J. & Fortier, M. (2018). Metacognitive Diversity - An Interdisciplinary approaches. Oxford: Oxford University Press

Monograph  

Proust, J. (2013). The Philosophy of Metacognition: Mental Agency and Self-Awareness.

Monograph  

Proust, J. (2017). Non-human Metacognition.

Monograph  

Quer, J., Cecchetto, C., Donati, C., Geraci, C., Kelepir, M., Pfau, R. & Steinbach, M. (2017). SignGram Blueprint: A Guide to Sign Language Grammar Writing.

National journal article  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

National journal article  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

National journal article  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

National journal article  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

National journal article  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010