ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

National journal article  

Nicolas, D. (2004). Is there anything characteristic about the meaning of a count noun? Revue de la Lexicologie, 18-19, 125-138

National journal article  

Nicolas, D. (2002). Do mass nouns constitute a semantically uniform class? Kansas Working Papers in Linguistics, 26, 113-121. doi:10.17161/KWPL.1808.591

National journal article  

Dubourg, E., Andre, J. & Baumard, N. (2021). L’origine des fictions : l’hypothèse des fonctions évolutionnaires sociales. Fabula-LhT, 25

National journal article  

Jacob, P. (2020). Jules Vuillemin et la triple controverse entre Carnap et Quine. Revue de Synthèse, 141(1-2), 57-83. doi:10.1163/19552343-14000024

National journal article  

Tiercelin, C. (2020). A quoi tient la force d’une idée ? Histoire et historiens des idées : Figures, méthodes, problèmes, . doi:10.4000/books.cdf.9867

National journal article  
National journal article  

Origgi, G. & Pais, I. (2018). Digital reputation in the mutual admiration society. STUDI DI SOCIOLOGIA, 2018(2). doi:10.26350/000309_000035

National journal article  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

National journal article  

Grèzes, J. & Dezecache, G. (2012). Communication émotionnelle: mécanismes cognitifs et cérébraux. Cognition sociale et neuropsychologie, 31-45

National journal article  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

National journal article  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

National journal article  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

National journal article  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

National journal article  

Casati, R. & Varzi, A. (1999). Traps in Spatial Representation. Sistemi intelligenti

National journal article  

Casati, R. (1991). Colori 1980-1990. Lingua e Stile

National journal article  

Casati, R. (1990). What is Wrong in Inverting Spectra? Teoria

National journal article  

Casati, R. (1989). Considerazioni critiche sulla filosofia del suono di Husserl. Rivista di storia della filosofia

National journal article  

Casati, R. (1987). Magritte: variatio eidetica e invarianti rappresentative. Fenomenologia e scienze dell'uomo

Edited book  

de Vignemont, F., Serino, A., Wong, H. & Farnè, A. (2021). The World at Our Fingertips. Oxford University Press

Edited book  

Bourgeois-Gironde, S. (2020). Être la rivière. Paris: PUF

Edited book  

Farina, M. & Pasquinelli, E. (2020). L'art de faire confiance. Odile Jacob

Edited book  

Recanati, F. (2020). Langage, discours, pensée. Collège de France

Edited book  

Origgi, G. (2019). Passions Sociales. Paris: PUF

Edited book  

Tiercelin, C. (2019). Pragmatism and Vagueness. The Venetian Lectures. Mimesis International

Edited book  

Collins, T., Andler, D. & Tallon-Baudry, C. (2018). La Cognition. Du Neurone à la société.

Edited book  

Kriegel, U. (2017). The Monist.

Edited book  

Santos, P. , Casati, R. & Cavanagh, P. (2017). Shadows, objects and the lexicon: On some lexicalized and non-lexicalized concepts of shadow and light.

Edited book  

Meylan, A. & Massin, O. (2014). Aristote Chez les Helvètes: Douze Essais de Métaphysique Hevétique.