ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Edited journal issue  

Ylikoski, P., Bouvier, A., Kaldis , B., Montuschi , E., Zahle , J. & Zamora-Bonilla, J. (2017). Selected Papers from the 5th ENPOSS Meeting, Helsinki, 24-26 August, 2016. Special issue of Philosophy of the Social Sciences.

Edited book  

Van Geen, C. & de Vignemont, F. (2006). The structure of nonconceptual content.

National journal article  

Tiercelin, C. (2020). A quoi tient la force d’une idée ? Histoire et historiens des idées : Figures, méthodes, problèmes, . doi:10.4000/books.cdf.9867

Edited book  

Tiercelin, C. (2019). Pragmatism and Vagueness. The Venetian Lectures. Mimesis International

Monograph  

Tiercelin, C. (2019). Pragmatism and Vagueness, The Venetian Lectures. Milan: Mimesis International

Monograph  

Terrone, E. & Ferraris , M. (2017). Filosofia teoretica. Bologna,: Il Mulino

National journal article  

Segaux, L., Oubaya, N., Leissing-Desprez, C., Cleret de Langavant, L., Broussier, A., Fromentin, I., David, J. & Bastuji-Garin, S. (2021). Plus d’un tiers des personnes âgées de 50 à 65 ans souffrent de troubles cognitifs non repérés. Revue d'Épidémiologie et de Santé Publique, 69(1), S39-S40. doi:10.1016/j.respe.2021.04.063

National journal article  

Seddik, L. , Faugeras, F., Abdelhedi, J. , Hosseini, H. & Bachoud-Levi, A. (2019). Quand ça va dans tous les sens : opsoclonus sans myoclonus. Revue Neurologique, 175(1), S24. doi:10.1016/j.neurol.2019.01.091

Edited book  

Recanati, F. (2020). Langage, discours, pensée. Collège de France

National journal article  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

National journal article  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

National journal article  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

National journal article  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

National journal article  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

Monograph  

Quer, J., Cecchetto, C., Donati, C., Geraci, C., Kelepir, M., Pfau, R. & Steinbach, M. (2017). SignGram Blueprint: A Guide to Sign Language Grammar Writing.

National journal article  

Proust, J. (2021). Le naturalisme philosophique et les sciences. Raison présente, 219, 53-63. doi:10.3917/rpre.219.0053

Monograph  

Proust, J. & Fortier, M. (2018). Metacognitive Diversity - An Interdisciplinary approaches. Oxford: Oxford University Press

Monograph  

Proust, J. (2013). The Philosophy of Metacognition: Mental Agency and Self-Awareness.

Monograph  

Proust, J. (2017). Non-human Metacognition.

Monograph  
Monograph  

Origgi, G. (2019). Reputation: What it is and why it Matters. Princeton University Press

Edited book  

Origgi, G. (2019). Passions Sociales. Paris: PUF

Monograph  

Origgi, G. (2018). Reputation. What it is and Why it matters. Princeton University Press

National journal article  

Origgi, G. & Pais, I. (2018). Digital reputation in the mutual admiration society. STUDI DI SOCIOLOGIA, 2018(2). doi:10.26350/000309_000035

National journal article  
Monograph  

Origgi, G. (2017). Reputation as a motivation for action and as a justification for belief. New York: Oxford University Press

National journal article  

Nicolas, D. (2004). Is there anything characteristic about the meaning of a count noun? Revue de la Lexicologie, 18-19, 125-138

Monograph  

Nicolas, D. (2002). La distinction entre noms massifs et noms comptables. Leuven: Editions Peeters

National journal article  

Nicolas, D. (2002). Do mass nouns constitute a semantically uniform class? Kansas Working Papers in Linguistics, 26, 113-121. doi:10.17161/KWPL.1808.591

Edited book  

Moltmann, F. & Textor, M. (2017). Act-Based Conceptions of Propositional. New York: Oxford University Press