ENS - Ecole Normale Supérieure
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Publications

Book chapter  

Asic, T. & Corblin, F. (2014). Telic definties and their prepositions. French and Serbian. In Aguilar-Guevara, Ana, Bert Le Bruyn and Joost Zwarts (Eds.), Weak Referentiality (pp. 183-212).Benjamins

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De Brabanter, P., Nicolas, D., Stojanovic, I. & Villanueva Fernandez, N. (2007). Les usages déférentiels. In Bouvier, Alban and Conein, Bernard (Eds.), L'épistémologie sociale. Une théorie sociale de la connaissance (pp. 139-162).Editions de l'EHESS

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Giannakidou, A. & Mari, A. (2017). La dimension épistémique du futur : le rôle des adverbes. In Baranzini and de Saussures (Eds.), Le Futur dans les langues RomanesPeter Lang Ag

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Kouider, S. (2018). Devenir scientifique pour comprendre qui nous sommes. In Michel Dugnat (Eds.), Bébé attentif cherche adulte(s) attentionné(s) (pp. 45-48). Toulouse, France: ERES

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Mari, A. (2018). The French Future : evidentiality and information increase. Evidence for Evidentiality (pp. 199-226). Dordrecht: Benjamins

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Murez, M., Smortchkova, J. & Strickland, B. (2020). The mental files theory of singular thought: A psychological perspective. In R. Goodman, J. Genone and N. Kroll (Eds.), Singular Thought and Mental FilesOxford University Press

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Nicolas, D. (2018). The logic of mass expressions. In E. N. Zalta (Eds.), Stanford Encyclopedia of Philosophy Stanford: The Metaphysics Research Lab Center for the Study of Language and Information Stanford University

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Nicolas, D. (2006). Massif / comptable. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

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Nicolas, D. (2006). Compositionalité: questions philosophiques. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

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Nicolas, D. (2006). Ambiguïté. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

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Nicolas, D. (2005). Types of degrees and types of event structures. Event arguments: foundations and applications (pp. 277-300).

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Nicolas, D. (2002). La catégorisation des noms communs : massifs et comptables. Catégorisation et Langage (pp. 29-51).

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Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915

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Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006

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Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton

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Ripley, D., Verheyen, S. & Egré, P. (2019). The Sorites Paradox in Psychology. In S. Oms and E. Zardini (Eds.), The Sorites Paradox (pp. 263-286). Cambridge: Cambridge University Press