ENS - Ecole Normale Supérieure
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Publications

Book chapter  

Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915

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Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton

Book chapter  

Nicolas, D. (2006). Ambiguïté. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

National journal article  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

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Mercier, H. & Sperber, D. (2020). Bounded reason in a social world. In Ricardo Viale (Eds.), Routledge Handbook of Bounded Rationality

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Nicolas, D. (2006). Compositionalité: questions philosophiques. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

National journal article  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

National journal article  

Nicolas, D. (2002). Do mass nouns constitute a semantically uniform class? Kansas Working Papers in Linguistics, 26, 113-121. doi:10.17161/KWPL.1808.591

National journal article  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

National journal article  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

National journal article  

Nicolas, D. (2004). Is there anything characteristic about the meaning of a count noun? Revue de la Lexicologie, 18-19, 125-138

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Nicolas, D. (2002). La catégorisation des noms communs : massifs et comptables. Catégorisation et Langage (pp. 29-51).

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Giannakidou, A. & Mari, A. (2017). La dimension épistémique du futur : le rôle des adverbes. In Baranzini and de Saussures (Eds.), Le Futur dans les langues RomanesPeter Lang Ag

National journal article  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

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De Brabanter, P., Nicolas, D., Stojanovic, I. & Villanueva Fernandez, N. (2007). Les usages déférentiels. In Bouvier, Alban and Conein, Bernard (Eds.), L'épistémologie sociale. Une théorie sociale de la connaissance (pp. 139-162).Editions de l'EHESS

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Nicolas, D. (2006). Massif / comptable. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

National journal article  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

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Falck, A., Strickland, B. & Jacob, P. (2022). Social Cognition and Moral Evaluation in Early Human Childhood. In O. Houdé & G. Borst (Eds.), The Cambridge Handbook of Cognitive Development (Cambridge: Cambridge University Press ed., pp. 269-298). doi:10.1017/9781108399838.016

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Asic, T. & Corblin, F. (2014). Telic definties and their prepositions. French and Serbian. In Aguilar-Guevara, Ana, Bert Le Bruyn and Joost Zwarts (Eds.), Weak Referentiality (pp. 183-212).Benjamins

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Mari, A. (2018). The French Future : evidentiality and information increase. Evidence for Evidentiality (pp. 199-226). Dordrecht: Benjamins

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Mari, A. (2018). The French Future : evidentiality and information increase. Evidence for Evidentiality (pp. 199-226). Dordrecht: Benjamins

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Nicolas, D. (2018). The logic of mass expressions. In E. N. Zalta (Eds.), Stanford Encyclopedia of Philosophy Stanford: The Metaphysics Research Lab Center for the Study of Language and Information Stanford University

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Murez, M., Smortchkova, J. & Strickland, B. (2020). The mental files theory of singular thought: A psychological perspective. In R. Goodman, J. Genone and N. Kroll (Eds.), Singular Thought and Mental FilesOxford University Press

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Nicolas, D. (2005). Types of degrees and types of event structures. Event arguments: foundations and applications (pp. 277-300).

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Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006