Lefebvre, G., Lebreton, M., Meyniel, F., Bourgeois-Gironde, S. & Palminteri, S. (2017). Behavioural and neural characterization of optimistic reinforcement learning. Nature Human Behaviour , 1(4), 0067
Fortier, M. (2017). Pour une science de la diversité de la conscience: vers une redéfinition ltidimensionnelle des états modifiés de conscience. Intellectica, 67, 27-62
Article dans une revue internationale
Fernandez-Velasco, P., Perroy, B. & Casati, R. (2021). The collective disorientation of the COVID-19 crisis. Global Discourse: An interdisciplinary journal of current affairs, 11(3), 44&-462. doi:10.1332/204378921X16146158263164
Dumas , G., Fortier, M. & Gonzalez , J. (2017). Les enjeux des états modifiés de la conscience et de la cognition: limites passées et émergence de nouveaux paradigmes. Intellectica, 67, 7-24
Claidière, N., Trouche, E. & Mercier, H. (2017). Argumentation and the diffusion of counter-intuitive beliefs. Journal of experimental psychology. General, 146(7), 1052-1066. doi:10.1037/xge0000323
Article dans une revue internationale
Chambon, V., Thero, H., Vidal, M., Vandendriessche, C., Haggard, P. & Palminteri, S. (2020). Choosing and learning: outcome valence differentially affects learning from free versus forced choices. Nature Human Behaviour, .