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Article dans une revue internationale  

Kim, S., Paulus, M., Sodian, B. & Proust, J. (2016). Young Children's Sensitivity to Their Own Ignorance in Informing Others. PloS one, 11(3), e0152595. doi:10.1371/journal.pone.0152595

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Proust, J. (2008). XIII-Epistemic Agency and Metacognition: An Externalist View. Proceedings of the Aristotelian Society , 108(1pt3), 241–268

Article dans une revue internationale  

Branch-Smith, T. , Origgi, G. & Morisseau, T. (2022). Why Trust Raoult? How Social Indicators Inform the Reputations of Experts. Social Epistemology, 36(3), 299-316 . doi:10.1080/02691728.2022.2042421

Article dans une revue internationale  

Proust, J. (2006). Why Evolution has to Matter to Cognitive Psychology and to Philosophy of Mind . Biological Theory, 1(4), 349-351

Article dans une revue internationale  

Lou, C., Duan, X., Altarelli, I., Sweeney, J., Ramus, F. & Zhao, J. (2019). White matter network connectivity deficits in developmental dyslexia. Human brain mapping, 40(2), 505-516. doi:10.1002/hbm.24390

Article dans une revue internationale  

Zhao, J., Song, Z., Zhao, Y., Thiebaut De Schotten, M., Altarelli, I. & Ramus, F. (2022). White matter connectivity in uncinate fasciculus accounts for visual attention span in developmental dyslexia. Neuropsychologia, 177, 108414. doi:10.1016/j.neuropsychologia.2022.108414

Article dans une revue internationale  

Ramus, F. (2013). What's the point of neuropsychoanalysis? The British journal of psychiatry : the journal of mental science, 203(3), 170-1. doi:10.1192/bjp.bp.113.127217

Article dans une revue internationale  

Ramus, F. & Szenkovits, G. (2008). What phonological deficit? Quarterly journal of experimental psychology (2006), 61(1), 129-41. doi:10.1080/17470210701508822

Article dans une revue internationale  

Proust, J. (2023). What can metacognition teach us about the evolution of communication? Evolutionary Linguistic Theory, 5(1), 1-10. doi:10.1075/elt.00045.pro

Article dans une revue internationale  

Su, M., De Schotten, T. , Zhao, J., Song, S., Zhou, W. , Gong, G. , McBride, C., Ramus, F. & Shu, H. (2018). Vocabulary growth rate from preschool to school-age years is reflected in the connectivity of the arcuate fasciculus in 14-year-old children. Developmental science, 21(5), e12647. doi:10.1111/desc.12647

Article dans une revue internationale  

Liu, S. , Wei, W. , Chen, Y. , Peyre, H. & Zhao, J. (2021). Visual–Spatial Ability Predicts Academic Achievement Through Arithmetic and Reading Abilities. Front. Psychol. doi:10.3389/fpsyg.2020.591308

Article dans une revue internationale  

Corblin, F. & Asic, T. (2016). Une nouvelle approche de l'opposition ici/là et ovde/tu . Travaux de linguistique , 72(1), 29-48. doi:10.3917/tl.072.0029

Article dans une revue internationale  

Corblin, F. & Vlachou, E. (2016). Une échelle de mesure pour la précision relative des quantifieurs . Travaux de linguistique , 72(1), 49-71. doi:10.3917/tl.072.0049

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2005). Types of degrees and types of event structures. Event arguments: foundations and applications (pp. 277-300).

Article dans une revue internationale  

Latimier, A., Kovarski, K., Peyre, H., Fernandez, L. , Gras, D., Leboyer, M. & Zalla, T. (2019). Trustworthiness and Dominance Personality Traits’ Judgments in Adults with Autism Spectrum Disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders. doi:10.1007/s10803-019-04163-1

Article dans une revue internationale  

Origgi, G., Branch-Smith, T. & Morisseau, T. (2021). Trust, expertise and the controversy over chloroquine. Social Epistemology A Journal of Knowledge, Culture and Policy

Chapitre d'ouvrage  

Origgi, G. (2019). Trust and Reputation as Filtering Mechanisms of Knowledge. In P. Graham (Eds.), Routledge Handbook of Social Epistemology London: Routledge

Chapitre d'ouvrage  

Origgi, G. (2020). Trust and Reputation. In Judith Simon (Eds.), The Routledge Handbook of Trust and PhilosophyRoutledge

Chapitre d'ouvrage  

Remme, M., Lengyel, M. & Gutkin, B. (2015). Trade-off between dendritic democracy and independence in neurons with intrinsic subthreshold membrane potential oscillatio. In Remme et al (eds) (Eds.), Dendritic ComputationSpringer

Article dans une revue internationale  

Nicolas, D. (2010). Towards a semantics for mass expressions derived from gradable expressions. Recherches Linguistique de Vincennes, 39, 163-198. doi:10.4000/rlv.1857

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Proust, J. (2015). Time and Action: Impulsivity, Habit, Strategy. Review of Philosophy and Psychology, 6(4 ), 717–743. doi:10.1007/s13164-014-0224-1

Article dans une revue internationale  

Proust, J. (2003). Thinking of Oneself as the Same. Consciousness and Cognition, 12(4 ), 495–509

Chapitre d'ouvrage  

Gutkin, B. (2015). Theta-neurons. In Springer Verlag (Eds.), Encyclopedia of Comptutational Neuroscience (pp. 1034-1042).

Article dans une revue internationale  

Ramus, F., Rosen, S., Dakin, S., Day, B., Castellote, J., White, S. & Frith, U. (2003). Theories of developmental dyslexia: insights from a multiple case study of dyslexic adults. Brain : a journal of neurology, 126(Pt 4), 841-65.

Article dans une revue internationale  

Origgi, G. (2022). The Social Indicators of the Reputation of an Expert. Social Epistemology, 36(5), 541–549. doi:10.1080/02691728.2022.2116962

Acte de conférence expertisé  

Nicolas, D. (2004). The semantics of nouns derived from gradable adjectives. In Proceedings of Sinn und Bedeutung 8, 197-207.

Article dans une revue internationale  

Tincoff, R., Hauser, M., Tsao, F., Spaepen, G., Ramus, F. & Mehler, J. (2005). The role of speech rhythm in language discrimination: further tests with a non-human primate. Developmental science, 8(1), 26-35. doi:10.1111/j.1467-7687.2005.00390.x

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White, S., Milne, E., Rosen, S., Hansen, P., Swettenham, J., Frith, U. & Ramus, F. (2006). The role of sensorimotor impairments in dyslexia: a multiple case study of dyslexic children. Developmental science, 9(3), 237-55; discussion 265-9. doi:10.1111/j.1467-7687.2006.00483.x

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Ramus, F., Pidgeon, E. & Frith, U. (2003). The relationship between motor control and phonology in dyslexic children. Journal of child psychology and psychiatry, and allied disciplines, 44(5), 712-22.