ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Acte de conférence expertisé  

Origgi, G. (2021). Ground Zero. The Triangle of Humiliation. In Yale Political Theory Seminar, Yale, United States.

Article dans une revue nationale  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

Article dans une revue nationale  

Proust, J. (2021). Le naturalisme philosophique et les sciences. Raison présente, 219, 53-63. doi:10.3917/rpre.219.0053

Acte de conférence expertisé  

Chiril, P. , Moriceau, V. , Benamara, F. , Origgi, G., Coulomb-Gully, M. & Mari, A. (2020). He said “who’s gonna take care of your children when you are at ACL?”: Reported Sexist Acts are Not Sexist. In 58th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics 2020, France, 4055-4066. doi:10.18653/v1/2020.acl-main.373

Acte de conférence expertisé  
Acte de conférence expertisé  

Feest, U. , Bouvier, A., Henderson, D. , Kaldis , B., Montuschi , E., Risjord, M. , Roth, P., Zahle , J. & Zamora-Bonilla, J. (2019). Special Issue (Part II) In Joint Session of the European Network for the Philosophy of the Social Sciences (ENPOSS) and the Roundtable on Philosophy of the Social Sciences, Hannover.

Acte de conférence expertisé  

Feest, U. , Bouvier, A., Henderson, D. , Kaldis , B., Montuschi , E., Risjord, M. , Roth, P., Zahle , J. & Zamora-Bonilla, J. (2019). Special Issue (Part I) , Vol. 49: In Joint Session of the European Network for the Philosophy of the Social Sciences (ENPOSS) and the Roundtable on Philosophy of the Social Sciences , Hannover.

Acte de conférence expertisé  

Alemi, A., Machens, C., Denève, S. & Slotine, J. (2018). Learning nonlinear dynamics in efficient, balanced spiking networks using local plasticity rules. In Thirty-Second AAAI Conference on Artificial Intelligence, New Orleans, Louisiana, USA, AAAI Press.

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

Acte de conférence expertisé  

Aucouturier, J., Liuni, M. & Ponsot, E. (2017). Not so scary anymore : Screaming voices embedded in harmonic contexts are more positive and less arousing. In ESCOM.

Acte de conférence expertisé  

Mari, A. (2016). Actuality entailments: when the modality is in the presupposition. In Amblard M., de Groote P., Pogodalla S., Retoré C. (Eds.), Vol. 10054: In Logical Aspects of Computational Linguistics. Celebrating 20 Years of LACL (1996–2016), Dordrecht: Springer Verlag, 191-210. doi:10.1007/978-3-662-53826-5_12

Acte de conférence expertisé  

Ponsot, E., Déjardin, H. & Roncière, E. (2016). Controlling Programme Loudness in Individualized Binaural Rendering of Multi-Channel Audio Contents. , Vol. 140: In Audio Engineering Society .

Acte de conférence expertisé  

Caze, R., Humphries, M. & Gutkin, B. (2012). Spiking and saturating dendrites differentially expand single neuron computation capacity. , Vol. 13: In Twenty First Annual Computational Neuroscience Meeting: CNS*2012, Decatur, GA, USA.

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

Acte de conférence expertisé  

Nicolas, D. (2007). Mass nouns and plural logic (extended abstract) In Proceedings of the 16th Amsterdam Colloquium, 163-168.

Acte de conférence expertisé  

Stojanovic, I., De Brabanter, P., Nicolas, D. & Villanueva, N. (2005). Deferential Utterances. In Casati, R. and Origgi, G. (Eds.), In Referring to Objects, Interdisciplines.org., 4-19.

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

Acte de conférence expertisé  

Nicolas, D. (2004). The semantics of nouns derived from gradable adjectives. In Proceedings of Sinn und Bedeutung 8, 197-207.

Article dans une revue nationale  

Nicolas, D. (2004). Is there anything characteristic about the meaning of a count noun? Revue de la Lexicologie, 18-19, 125-138

Article dans une revue nationale  

Nicolas, D. (2002). Do mass nouns constitute a semantically uniform class? Kansas Working Papers in Linguistics, 26, 113-121. doi:10.17161/KWPL.1808.591

Acte de conférence expertisé  

Mamassian, P. & Vemuri, B. (1993). ISOPHOTES ON A SMOOTH SURFACE RELATED TO SCENE GEOMETRY. , Vol. 2031: In Geometric Methods in Computer Vision II, 124-133. doi:10.1117/12.146619