ENS - Ecole Normale Supérieure
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Publications

Article dans une revue nationale  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

Acte de conférence expertisé  

Stojanovic, I., De Brabanter, P., Nicolas, D. & Villanueva, N. (2005). Deferential Utterances. In Casati, R. and Origgi, G. (Eds.), In Referring to Objects, Interdisciplines.org., 4-19.

Acte de conférence expertisé  

Stojanovic, I. (2001). "Incomplete Definite Descriptions, Demostrative Completions, and Redundancy. In ESSLLI Student Session Proceedings, FoLLI Publications, 289-298.

Acte de conférence expertisé  

Christiansen, H., Stojanovic, I. & A. Papadopoulos, G. (2015). Modeling and Using Context. . In .

Ouvrage édité  

Stojanovic, I. (2008). I investigate the relationship among the notions of meaning, content, and what is said. It is widely held that indexicals – words like 'this', 'I', or 'today' – contribute their reference, and nothing but their reference, to the semantic content, and ther. Saarbrucken: VDM Verlag Dr. Müller

Acte de conférence expertisé  

Stojanovic, I. (2015). Evaluative Adjectives and Evaluative Uses of Ordinary Adjectives. In Bekki, D. and McCready, E. (Eds.), In Proceedings of LENLS-12: Logic and Engineering of Natural Language Semantics, Tokyo.

Acte de conférence expertisé  

Stojanovic, I. (2013). Quantifier Domain Restriction and Cross-contextual Assessments of Truth Value. In Proceedings of the Tenth Tbilisi Symposium on Language, Logic and Computation, Tbilisi: Centre for Logic, Language and Speech.

Acte de conférence expertisé  

Stojanovic, I. (2012). Generalized Quantifiers and Ontological Commitments. In Prosorov, Oleg et al. (Eds.), In Proceedings of PhML-2012 (Philosophy, Mathematics, Linguistics: Aspects of Interaction), Sankt Petersburg: Sankt Petersburg: EIMI Academic Publications.

Acte de conférence expertisé  

Stojanovic, I. (2011). Talking about the Future: Unsettled Truth and Assertion. In Korta, Kepa and Maria Ponte (Eds.), In Proceedings of SPR-11: Semantics, Pragmatics, Rhetoric. Donostia: ILCLI Publications.

Acte de conférence expertisé  

Stojanovic, I. (2010). Non-propositional Content, Assertion and Same-Saying. In Vasquez, Marga et al. (Eds.), In Proceedings of SEFA VI, La Laguna.

Acte de conférence expertisé  

Stojanovic, I. (2006). "False Truths. In Manrique, Fernando Martinez & L.-M Peris-Viné (Eds.), In Actas del V Congreso de la Sociedad de Logica, Metodologia y Filosofia de la Ciencia en Espana (Proceedings of the 5th Congress of the Spanish Society for Logic, Methodology and Philosophy of Science)., Editiones Sider S.C..

Acte de conférence expertisé  

Aucouturier, J., Liuni, M. & Ponsot, E. (2017). Not so scary anymore : Screaming voices embedded in harmonic contexts are more positive and less arousing. In ESCOM.

Acte de conférence expertisé  

Mamassian, P. & Vemuri, B. (1993). ISOPHOTES ON A SMOOTH SURFACE RELATED TO SCENE GEOMETRY. , Vol. 2031: In Geometric Methods in Computer Vision II, 124-133. doi:10.1117/12.146619

Acte de conférence expertisé  
Acte de conférence expertisé  

Ponsot, E., Déjardin, H. & Roncière, E. (2016). Controlling Programme Loudness in Individualized Binaural Rendering of Multi-Channel Audio Contents. , Vol. 140: In Audio Engineering Society .

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

Ouvrage édité  

Recanati, F. (2020). Langage, discours, pensée. Collège de France