ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Chapitre d'ouvrage  

Grèzes, J. & Dezecache, G. (2014). Bases cérébrales et cognitives de la communication émotionnelle. In M. Botbol (Eds.), L'empathie au carrefour des sciences et de la cliniqueJohn Libbey Eurotext

Article dans une revue internationale  

Vacher, J. , Mamassian, P. & Coen-Cagli, R. (2020). Measuring and Modeling Human Probabilistic Segmentation Maps. Journal of Vision, 20(11), 260. doi:10.1167/jov.20.11.260

Article dans une revue internationale  

Maldonado, M., Chemla, E. & Spector, B. (2019). Revealing abstract semantic mechanisms through priming: The distributive/collective contrast. Cognition, 182, 171-176. doi:10.1016/j.cognition.2018.09.009

Article dans une revue internationale  

Balsdon, T. & Clifford, C. (2017). A bias-minimising measure of the influence of head orientation on perceived gaze direction. Scientific reports, 7, 41685. doi:10.1038/srep41685

Article dans une revue internationale  

Scheer, V. , Blanco, C. , Olfson, M. , Lemogne, C. , Airagnes, G. , Peyre, H., Limosin, F. & Nicolas, H. (2020). A comprehensive model of predictors of suicide attempt in individuals with panic disorder: Results from a national 3-year prospective study. General Hospital Psychiatry, 67, 127-135. doi:10.1016/j.genhosppsych.2020.09.006

Article dans une revue internationale  

Lelièvre, P. & Neri, P. (2021). A deep-learning framework for human perception of abstract art composition. Journal of vision, 21(5), 9. doi:10.1167/jov.21.5.9

Article dans une revue internationale  

White, S., Frith, U., Milne, E., Rosen, S., Swettenham, J. & Ramus, F. (2006). A double dissociation between sensorimotor impairments and reading disability: A comparison of autistic and dyslexic children. Cognitive neuropsychology, 23(5), 748-61. doi:10.1080/02643290500438607

Article dans une revue internationale  
Article dans une revue internationale  

Altarelli, I., Monzalvo, K., Iannuzzi, S., Fluss, J., Billard, C., Ramus, F. & Dehaene-Lambertz, G. (2013). A functionally guided approach to the morphometry of occipitotemporal regions in developmental dyslexia: evidence for differential effects in boys and girls. The Journal of neuroscience : the official journal of the Society for Neuroscience, 33(27), 11296-301. doi:10.1523/JNEUROSCI.5854-12.2013

Article dans une revue internationale  

Williams, C., Labouret, G., Wolfram, T., Peyre, H. & Ramus, F. (2023). A General Cognitive Ability Factor for the UK Biobank. Behavior genetics, 53(2), 85-100. doi:10.1007/s10519-022-10127-6

Article dans une revue internationale  

Hansmann-Roth, S. & Mamassian, P. (2017). A Glossy Simultaneous Contrast: Conjoint Measurements of Gloss and Lightness. i-Perception, 8(1), 2041669516687770. doi:10.1177/2041669516687770

Article dans une revue internationale  

Latimier, A., Peyre, H. & Ramus, F. (2020). A Meta-Analytic Review of the Benefit of Spacing out Retrieval Practice Episodes on Retention. Educational Psychology Review, 33(3), 959-987. doi:10.1007/s10648-020-09572-8

Article dans une revue internationale  

Loza, E. , Amsellem, F., Zalla, T., Cartigny, A. , Leboyer, M., Delorme, R., Ramus, F. & Forgeot D'Arc, B. (2023). A mind-reading puzzle: Autistic people are more efficient at a theory-of-mind task. Research in Autism Spectrum Disorders, 101, 102105. doi:10.1016/j.rasd.2023.102105

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915

Article dans une revue internationale  

Lunghi, C., Sframeli, A. , Lepri, A., Lepri, M., Lisi, D., Sale, A. & Morrone, M. (2018 ). A new counterintuitive training for adult amblyopia. Annals of Clinical and Translational Neurology. doi:10.1002/acn3.698

Article dans une revue internationale  

Gekas, N., Meso, A., Masson, G. & Mamassian, P. (2017). A Normalization Mechanism for Estimating Visual Motion across Speeds and Scales. Current Biology, 27(10), 1514-1520.e3. doi:10.1016/j.cub.2017.04.022

Article dans une revue internationale  

Mascarenhas, S. (2021). A Note on the Cardinalities of Sets of Scalar Alternatives . Journal of Semantics, 38(3), 473–482. doi:10.1093/jos/ffab011

Article dans une revue internationale  
Article dans une revue internationale  

Schlenker, P. (2002). A Plea for Monsters . Linguistics and Philosophy, 26(1), 29–120. doi:10.1023/A:1022225203544

Article dans une revue internationale  

Helming, K., Strickland, B. & Jacob, P. (2016). A pragmatic approach to the puzzle about early belief ascription. Mind & Language, 31(4), 438-469

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton

Article dans une revue internationale  

Balsdon, T. & Mamassian, P. (2019). A Reverse Hierarchy for Perceptual Confidence? Perception, 48, 191-192

Article dans une revue internationale  

Ponsot, E., Susini, P. & Meunier, S. (2015). A robust asymmetry in loudness between rising- and falling-intensity tones. Attention, perception & psychophysics, 77(3), 907-20. doi:10.3758/s13414-014-0824-y

Article dans une revue internationale  

Abrusan, M. & Spector, B. (2011). A Semantics for Degree Questions Based on Intervals: Negative Islands and Their Obviation. Journal of Semantics, 28(1), 107-147. doi:10.1093/jos/ffq013

Article dans une revue internationale  

Schlenker, P. & Mathur G, G. (2013). A Strong Crossover Effect in ASL. Snippets. doi:10.7358/snip-2013-027-schl

Article dans une revue internationale  

Spector, B. & Egré, P. (2015). A Uniform Semantics for Embedded Interrogatives: An Answer, Not Necessarily the Answer. Synthese, 192(6), 1729–1784 . doi:10.1007/s11229-015-0722-4

Article dans une revue internationale  

Feng, X., Altarelli, I., Monzalvo, K., Ding, G., Ramus, F., Shu, H., Dehaene, S., Meng, X. & Dehaene-Lambertz, G. (2020). A universal reading network and its modulation by writing system and reading ability in French and Chinese children. eLife, 9, e54591. doi:10.7554/eLife.54591

Article dans une revue internationale  

Balsdon, T. & Azzopardi, P. (2015). Absolute and relative blindsight. Consciousness and cognition, 32, 79-91. doi:10.1016/j.concog.2014.09.010

Article dans une revue internationale  

Mantovan, L., Duarte, K., Geraci, C. & Cardinaletti, A. (2016). Access to Knowledge The Issue of Deaf Students and More. Annali di Ca' Foscari. Serie occidentale, 50, 149–164. doi:10.14277/2499-1562/AnnOc-50-16-7

Article dans une revue internationale  

Wood, J., Kouider, S. & Carey, S. (2009). Acquisition of singular-plural morphology. Developmental psychology, 45(1), 202-6. doi:10.1037/a0014432