ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Acte de conférence non expertisé  
Acte de conférence non expertisé  

Millet, J., Caucheteux, C. , Boubenec, Y., Gramfort, A., Dunbar, E., Pallier, C. & King, J. (2022). Toward a realistic model of speech processing in the brain with self-supervised learning. , Vol. 35: In 36th Conference on Neural Information Processing Systems, 33428-33443.

Article dans une revue nationale  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

Acte de conférence non expertisé  

Caucheteux, C. , Gramfort, A. & King, J. (2021). Disentangling syntax and semantics in the brain with deep networks. , Vol. 139: In International Conference on Machine Learning, PMLR, 1336-1348.

Acte de conférence non expertisé  

Caze, R., Humphries, M., Gutkin, B. & Schultz, S. (2013). A difficult classification for neurons without dendrites. In Neural Engineering (NER), 2013 6th International IEEE/EMBS Conference on, San Diego, CA, USA, IEEE, 215-218. doi:10.1109/NER.2013.6695910

Acte de conférence non expertisé  

Chiril, P. , Moriceau, V. , Benamara, F. , Mari, A., Origgi, G. & Coulomb-Gully, M. (2020). An Annotated Corpus for Sexism Detection in French Tweets. In LREC 2020, Marseille, EuropeanLanguageResourcesAssociation (ELRA), 1397–1403.

Acte de conférence non expertisé  

Erdmann, A. , Joseph Wrisley, D., Allen, B. , Brown, C. , Cohen-Bodenes, S., Elsner, M. , Feng, Y. , D Joseph, B. , Joyeux-Prunel, B. & de Marneffe, M. (2019). Practical, Efficient, and Customizable Active Learning for Named Entity Recognition in the Digital Humanities. In Proceedings of the 2019 Conference of the North, 2223-2234. doi:10.18653/v1/N19-1231

Article dans une revue nationale  

Nicolas, D. (2004). Is there anything characteristic about the meaning of a count noun? Revue de la Lexicologie, 18-19, 125-138

Article dans une revue nationale  

Nicolas, D. (2002). Do mass nouns constitute a semantically uniform class? Kansas Working Papers in Linguistics, 26, 113-121. doi:10.17161/KWPL.1808.591

Acte de conférence non expertisé  
Article dans une revue nationale  

Proust, J. (2021). Le naturalisme philosophique et les sciences. Raison présente, 219, 53-63. doi:10.3917/rpre.219.0053

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

Acte de conférence non expertisé  

Thoret, E., Andrillon, T., Gauriau, C., Léger, D. & Pressnitzer, D. (2020). Sleep deprivation impacts speech spectro-temporal modulations. In e-FA2020 (e- Forum Acusticum 2020 ), Lyon, France.

Acte de conférence non expertisé  

Zuk, N. , Di Liberto, G. & Lalor, E. (2019). Linear-nonlinear Bernoulli modeling for quantifying temporal coding of phonemes in brain responses to continuous speech. In 2019 Conference on Cognitive Computational Neuroscience, Berlin, Germany.