ENS - Ecole Normale Supérieure
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Publications

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

Article dans une revue nationale  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

Article dans une revue internationale  

Ramus, F. & Mehler, J. (1999). Language identification with suprasegmental cues: A study based on speech resynthesis. Journal of the Acoustical Society of America, 105(1), 512-521. doi:10.1121/1.424522

Article dans une revue internationale  

Ramus, F., Nespor, M. & Mehler, J. (1999). Correlates of linguistic rhythm in the speech signal. Cognition, 73(3), 265-292. doi:10.1016/S0010-0277(99)00058-X

Article dans une revue internationale  

Pressnitzer, D. & Mcadams, S. (1999). Two phase effects in roughness perception. Journal of the Acoustical Society of America, 105(5), 2773-2782. doi:10.1121/1.426894

Article dans une revue internationale  

Ramus, F., Hauser, M., Miller, C., Morris, D. & Mehler, J. (2000). Language discrimination by human newborns and by cotton-top tamarin monkeys. Science, 288(5464), 349-351. doi:10.1126/science.288.5464.349

Article dans une revue internationale  

Pressnitzer, D., Mcadams, S., Winsberg, S. & Fineberg, J. (2000). Perception of musical tension for nontonal orchestral timbres and its relation to psychoacoustic roughness. . doi:10.3758/bf03212061

Article dans une revue internationale  

Pressnitzer, D., Winter, I. & Patterson, R. (2000). The responses of single units in the ventral cochlear nucleus of the guinea pig to damped and ramped sinusoids. Hearing Research, 149, 155-166. doi:10.1016/S0378-5955(00)00175-1

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Pressnitzer, D., Mcadams, S., Winsberg, S. & Fineberg, J. (2000). Perception of musical tension for nontonal orchestral timbres and its relation to psychoacoustic roughness. Perception and Psychophysics, 62(1), 66-80

Article dans une revue internationale  

Pressnitzer, D. & Mcadams, S. (2000). Acoustics, psychoacoustics and spectral music. Contemporary Music Review, 19(2), 33-59. doi:10.1080/07494460000640251

Article dans une revue internationale  

Krumbholz, K., Patterson, R. & Pressnitzer, D. (2000). The lower limit of pitch as determined by rate discrimination. Journal of the Acoustical Society of America, 108, 1170-1180. doi:10.1121/1.1287843

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Dominey, P. & Ramus, F. (2000). Neural network processing of natural language: I. Sensitivity to serial, temporal and abstract structure of language in the infant. Language and Cognitive Processes, 15(1), 87-127

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Ramus, F. (2001). Dyslexia: Talk of two theories. Nature, 412(6845), 393-395. doi:10.1038/35086683

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Ramus, F. (2001). Outstanding Questions about Phonological Processing in Dyslexia. Dyslexia, 7(4), 197-216. doi:10.1002/dys.205

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Pressnitzer, D., Patterson, R. & Krumbholz, K. (2001). The lower limit of melodic pitch. Journal of the Acoustical Society of America, 109. doi:10.1121/1.1359797

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Pressnitzer, D., Patterson, R. & Krumbholz, K. (2001). The lower limit of melodic pitch. Journal of the Acoustical Society of America, 109, 2074-2084. doi:10.1121/1.1359797

Article dans une revue internationale  

Pressnitzer, D., Meddis, R., Delahaye, R. & Winter, I. (2001). Physiological correlates of comodulation masking release in the mammalian ventral cochlear nucleus. Journal of Neuroscience, 21(16), 6377-6386

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Pressnitzer, D., Meddis, R., Delahaye, R. & Winter, I. (2001). Physiological correlates of comodulation masking release in the mammalian ventral cochlear nucleus.

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Neuert, V., Pressnitzer, D., Patterson, R. & Winter, I. (2001). The responses of single units in the inferior colliculus of the guinea pig to damped and ramped sinusoids. Hearing Research, 159, 36-52. doi:10.1016/S0378-5955(01)00318-5

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Bertram, C., Muller, M., Ramus, F. & Nugent, A. (2001). Measurements of steady turbulent flow through a rigid simulated collapsed tube. Medical and Biological Engineering and Computing, 39(4), 422-427

Article dans une revue internationale  

Ramus, F. (2002). Evidence for a domain-specific deficit in developmental dyslexia. Behavioral and Brain Sciences, 25(6), 767-768. doi:10.1017/S0140525X02390137

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Meddis, R., Delahaye, R., O'Mard, L., Summer, C., Fantini, D., Winter, I. & Pressnitzer, D. (2002). A model of signal processing in the cochlear nucleus: Comodulation masking release. Acta Acustica united with Acustica, 88(3), 387-398

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Verhey, J., Pressnitzer, D. & Winter, I. (2003). The psychophysics and physiology of comodulation masking release. Experimental brain research, 153(4), 405-17. doi:10.1007/s00221-003-1607-1

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Ramus, F., Rosen, S., Dakin, S., Day, B., Castellote, J., White, S. & Frith, U. (2003). Theories of developmental dyslexia: insights from a multiple case study of dyslexic adults. Brain : a journal of neurology, 126(Pt 4), 841-65.

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Ramus, F., Pidgeon, E. & Frith, U. (2003). The relationship between motor control and phonology in dyslexic children. Journal of child psychology and psychiatry, and allied disciplines, 44(5), 712-22.

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Ramus, F. (2003). Developmental dyslexia: specific phonological deficit or general sensorimotor dysfunction? Current opinion in neurobiology, 13(2), 212-8.