ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Article dans une revue internationale  

de Vignemont, F. (2023). Expecting pain. , 202, 156. doi:10.1007/s11229-023-04394-x

Article dans une revue internationale  

de Vignemont, F., Wong, H. , Serino, A. & Farnè, A. (2023). The world at our fingertips: a multidisciplinary investigation of Peripersonal space. . doi:10.1093/oso/9780198851738.001.0001

Ouvrage édité  

de Vignemont, F. (2023). Désenchanter le corps.

Ouvrage édité  

de Vignemont, F. (2023). Affective bodily awareness.

Article dans une revue internationale  

Apelian, C., de Vignemont, F. & B Terhune, D. (2023). Comparative effects of hypnotic suggestion and imagery instruction on bodily awareness. Consciousness and cognition, 108, 103473. doi:10.1016/j.concog.2023.103473

Article dans une revue internationale  

Apelian, C., B Terhune, D. & de Vignemont, F. (2023). Hypnotic suggestion versus sensory modulation of bodily awareness. PloS one, 18(9), e0291493. doi:10.1371/journal.pone.0291493

Article dans une revue internationale  

Schlenker, P., Coye, C. , Steinert{-}threlkeld, S., Klinedinst, N. & Chemla, E. (2022). Beyond Anthropocentrism in Comparative Cognition: Recentering Animal Linguistics. Cognitive Science, 46(12), e13220 . doi:10.1111/cogs.13220

Article dans une revue internationale  

XIAO, H., Strickland, B. & Peperkamp, S. (2022). How fair is gender-fair language? Insights from gender ratio estimations in French. Journal of Language and Social Psychology, . doi:10.1177/0261927X221084643

Chapitre d'ouvrage  

Alsmith, A. & Longo, M. (2019). Using VR technologies to investigate the flexibility of human self-conception. In E. Fischer and M. Curtis (Eds.), Methodological Advances in Experimental Philosophy (pp. 153-174). London: Bloomsbury

Article dans une revue internationale  

Alsmith, A. (2019). Bodily structure and body representation. Synthese. doi:10.1007/s11229-019-02200-1

Article dans une revue internationale  

Buccola, B., Dautriche, I. & Chemla, E. (2018). Competition and symmetry in an artificial word learning task. Frontiers in Psychology, 9, 2176. doi:10.3389/fpsyg.2018.02176

Article dans une revue internationale  

Cardinali , L., Zanini , A., Yanofsky , R., Roy, A., de Vignemont, F., Culham , J. & Farnè, A. (2021). The toolish hand illusion: embodiment of a tool based on similarity with the hand. Scientific Reports, 11(1), 2024. doi:10.1038/s41598-021-81706-6

Article dans une revue internationale  

Chambon, V., Thero, H., Vidal, M., Vandendriessche, C., Haggard, P. & Palminteri, S. (2020). Choosing and learning: outcome valence differentially affects learning from free versus forced choices. Nature Human Behaviour, .

Article dans une revue internationale  

Charnavel , I. & Chemla, E. (2017). More Hybrid Agreement: simultaneous agreement with two competing triggers. Snippets, 31, 7-8. doi:10.7358/snip-2017-031-char

Article dans une revue internationale  

Chemla, E. & Egré, P. (2021). From many-valued consequence to many-valued connectives. Synthese, 198, 5315-5352. doi:10.1007/s11229-019-02344-0

Article dans une revue internationale  

Chemla, E. & Egré, P. (2019). Suszko's problem: mixed consequence and compositionality. Review of Symbolic Logic, 12(4), 736-767. doi:10.1017/S1755020318000503

Article dans une revue internationale  

Chemla, E., Buccola, B. & Dautriche, I. (2019). Connecting content and logical words. Journal of Semantics, ffz001. doi:10.1093/jos/ffz001

Acte de conférence non expertisé  

Chemla, E. & Spector, B. (2010 ). Experimental Detection of Embedded Implicatures. In Aloni, Maria and Bastiaanse, Harald and de Jager, Tikitu and Schulz, Katrin (Eds.), In Logic, Language and Meaning: 17th Amsterdam Colloquium, Amsterdam, The Netherlands, Springer Berlin Heidelberg, 53–62. doi:10.1007/978-3-642-14287-1_6

Article dans une revue internationale  

Chemla, E. & Bott, L. (2014). Processing inferences at the semantics/pragmatics frontier: disjunctions and free choice. Cognition, 130(3), 380-96. doi:10.1016/j.cognition.2013.11.013

Article dans une revue internationale  

Chemla, E., Mintz, T., Bernal, S. & Christophe, A. (2009). Categorizing words using 'frequent frames': what cross-linguistic analyses reveal about distributional acquisition strategies. Developmental science, 12(3), 396-406. doi:10.1111/j.1467-7687.2009.00825.x

Article dans une revue internationale  

Chemla, E. & Schlenker, P. (2012). Incremental Vs. Symmetric Accounts of Presupposition Projection: An Experimental Approach. Natural Language Semantics, 20(2), 177–226 . doi:10.1007/s11050-012-9080-7

Article dans une revue internationale  

Chemla, E., Egré, P. & Schlenker, P. (2015). Predicting Moral Judgments From Causal Judgments . Philosophical Psychology, 28(1), 21–48. doi:10.1080/09515089.2013.863145

Article dans une revue internationale  

Chemla, E. & R. George, B. (2016). Can We Agree About Agree? Review of Philosophy and Psychology, 7 (1), 243–264

Article dans une revue internationale  

Chemla, E. & Spector, B. (2011). Experimental Evidence for Embedded Scalar Implicatures. Journal of Semantics, 28(3), 359-400. doi:10.1093/jos/ffq023

Article dans une revue internationale  

Chemla, E. & Singh, R. (2017). Training and timing local scalar enrichments under global pragmatic pressures. Journal of Semantics, 34(1), 107-126. doi:10.1093/jos/ffw006

Article dans une revue internationale  

Cremers, A., Tieu, L. & Chemla, E. (2017). Children's exhaustive readings of embedded questions. Language Acquisition: A Journal of Developmental Linguistics, 24, 343-360. doi:10.1080/10489223.2016.1176173

Article dans une revue internationale  

Cremers, A. & Chemla, E. (2017). Experiments on the acceptability and possible readings of questions embedded under emotive-factives. Natural Language Semantics, 25, 223-261. doi:10.1007/s11050-017-9135-x

Chapitre d'ouvrage  

Cremers, A. & Chemla, E. (2017). Probability Judgments of Gappy Sentences. In Pistoia-Reda, Salvatore and Filippo Domaneschi (Eds.), Linguistic and Psycholinguistic Approaches on Implicatures and Presuppositions (pp. 111-150).Palgrave

Article dans une revue internationale  

Cremers, A. & Chemla, E. (2017). Experiments on the Acceptability and Possible Readings of Questions Embedded Under Emotive-Factives . Natural Language Semantics, 25(3), 223–261. doi:10.1007/s11050-017-9135-x

Article dans une revue internationale  

Dautriche, I., Chemla, E. & Christophe, A. (2016). Word Learning: Homophony and the Distribution of Learning Exemplars. Language Learning and Development, 12(3), 231-251. doi:10.1080/15475441.2015.1127163