Andrillon, T., Pressnitzer, D., Léger, D. & Kouider, S. (2017). Formation and suppression of acoustic memories during human sleep. Nature communications, 8(1), 179. doi:10.1038/s41467-017-00071-z
Article dans une revue internationale
Andrillon, T., Poulsen, A., Hansen, L., Léger, D. & Kouider, S. (2016). Neural Markers of Responsiveness to the Environment in Human Sleep. The Journal of neuroscience : the official journal of the Society for Neuroscience, 36(24), 6583-96. doi:10.1523/JNEUROSCI.0902-16.2016
Article dans une revue internationale
Andrillon, T., Kouider, S., Agus, T. & Pressnitzer, D. (2015). Perceptual learning of acoustic noise generates memory-evoked potentials. Current biology : CB, 25(21), 2823-2829. doi:10.1016/j.cub.2015.09.027
Article dans une revue internationale
Atas, A., Faivre, N., Timmermans, B., Cleeremans, A. & Kouider, S. (2014). Nonconscious learning from crowded sequences. Psychological science, 25(1), 113-9. doi:10.1177/0956797613499591
Article dans une revue internationale
Axel, C., Beauny , A., Keuninckx , L., Martin, J., Munoz-Moldes, S., Vuillaume , L. & de Heering, A. (2020). Learning to be conscious. TICS opinion paper., 24(2). doi:10.1016/j.tics.2019.11.011
Barbosa, L., Vlassova, A. & Kouider, S. (2017). Prior expectations modulate unconscious evidence accumulation. Consciousness and cognition, 51, 236-242. doi:10.1016/j.concog.2017.04.001
Article dans une revue internationale
Barbot, A. & Kouider, S. (2012). Longer is not better: nonconscious overstimulation reverses priming influences under interocular suppression. Attention, perception & psychophysics, 74(1), 174-84. doi:10.3758/s13414-011-0226-3
Ouvrage
Beran, M., Brandl, J., Perner, J. & Proust, J. (2012). The Foundations of Metacognition.
Article dans une revue internationale
Bernard, S., Proust, J. & Clément, F. (2015). Procedural Metacognition and False Belief Understanding in 3- to 5-Year-Old Children. PloS one, 10(10), e0141321. doi:10.1371/journal.pone.0141321
Article dans une revue internationale
Bernard, S., Proust, J. & Clément, F. (2014). The medium helps the message: Early sensitivity to auditory fluency in children's endorsement of statements. Frontiers in psychology, 5, 1412. doi:10.3389/fpsyg.2014.01412
Article dans une revue internationale
Kouider, S. (2012). The role of spatial switching in the attentional blink. The Spanish journal of psychology, 15(1), 3-9.
Article dans une revue internationale
Kop, J. & Kouider, S. (2011). Response interference in compatibility tasks. Experimental psychology, 58(4), 257-70. doi:10.1027/1618-3169/a000092
Article dans une revue internationale
Boudon, R., Bouvier, A., Demeulenaere, P., Dupuy, J., Engel, P. & Gnassounou, B. (2000). Interventions. Cités, 1, 157–170
Article dans une revue internationale
Bouvier, A. (2019). Individualism versus Holism. SAGE Research Methods Foundations, . doi:10.4135/9781526421036803102