ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Article dans une revue internationale  

Cavanagh, P., Casati, R. & Elder , J. (2022). Scaling depth from shadow offset. Journal of Vision, 21(15). doi:10.1167/jov.21.12.15

Article dans une revue internationale  

Arcangeli, M. (2019). The Two Faces of Mental Imagery. Philosophy and Phenomenological Research

Article dans une revue internationale  

Arcangeli, M., Sperduti, M., Jacquot, A., Piolino, P. & Dokic, J. (2020). Awe and the Experience of the Sublime: A Complex Relationship. Frontiers in Psychology, 11, 1340. doi:10.3389/fpsyg.2020.01340

Article dans une revue internationale  

Bernal Velasquez, R., Jacob, P., Kistler, M., Papineau, D. & Dokic, J. (2013). Précis of "E-Physicalism-a Physicalist Theory of Phenomenal Consciousness" Ideas Y Valores, 62(152 ), 268–297

Article dans une revue internationale  

Casati, R., Cavanagh, P. & Santos, P. (2018). Perception, cognition and reasoning about shadows. Spatial Cognition & Computation, 18(2), 78-85. doi:10.1080/13875868.2017.1377204

Article dans une revue internationale  

Casati, R. (2019). Drawing problems: thought in action. Adaptive Behavior, . doi:10.1177/1059712319861551

Article dans une revue internationale  

Casati, R. & Varzi, A. (2020). A Slow Impossible Mirror Picture. Perception , 49(12), 1375-1378. doi:10.1177/0301006620967882

Article dans une revue internationale  

Casati, R., Kulvicki, J. & Zeimbekis, J. (2020). Borgesian maps. Analytic Philosophy , . doi:10.1111/phib.12204

Article dans une revue internationale  

Cavanagh, P., Casati, R. & Elder , J. (2018). Tight shadows shrink depth. Journal of Vision, 18, 493. doi:10.1167/18.10.493

Article dans une revue internationale  

de Vignemont, F. (2021). Fifty Shades of Affective Colouring of Perception. Australasian Journal of Philosophy. doi:10.1080/00048402.2021.1965176

Article dans une revue internationale  

Dokic, J. & Arcangeli, M. (2020). At the Limits: What Drives Experiences of the Sublime. British Journal of Aesthetics, 61(2), 145–161 . doi:10.1093/aesthj/ayaa030

Article dans une revue internationale  

Dumas , G., Fortier, M. & Gonzalez , J. (2017). Les enjeux des états modifiés de la conscience et de la cognition: limites passées et émergence de nouveaux paradigmes.  Intellectica, 67, 7-24

Article dans une revue internationale  

E. Santos, P. , Cabalar, P. & Casati, R. (2019). The knowledge of knots: an interdisciplinary literature review. Spatial Cognition & Computation , 19(4), 334-358. doi:10.1080/13875868.2019.1667998

Article dans une revue internationale  

Fernandez-Velasco, P. & Casati, R. (2020). Subjective disorientation as a metacognitive feeling. Spatial Cognition & Computation, 20(11), 1-25. doi:10.1080/13875868.2020.1768395

Article dans une revue internationale  

Fernandez-Velasco, P. & Casati, R. (2020). The many faces of disorientation: a response to Daniel R. Montello. Spatial Cognition & Computation , 20(4), 314-327. doi:10.1080/13875868.2020.1772267

Article dans une revue internationale  

Fernandez-Velasco, P., Perroy, B. & Casati, R. (2021). The collective disorientation of the COVID-19 crisis. Global Discourse: An interdisciplinary journal of current affairs, 11(3), 44&-462. doi:10.1332/204378921X16146158263164

Article dans une revue internationale  

Fortier, M. (2017). Pour une science de la diversité de la conscience: vers une redéfinition ltidimensionnelle des états modifiés de conscience. Intellectica, 67, 27-62

Article dans une revue internationale  

Latimier, A. , Riegert, A. , Ly, S. , Peyre, H., Casati, R. & Ramus, F. (2019). Does pre-testing promote better retention than post-testing? npj Science of Learning, 4(15). doi:10.1038/s41539-019-0053-1

Article dans une revue internationale  

Pasquinelli, E., Farina, M. , Bedel, A. & Casati, R. (2021). Naturalizing Critical Thinking: Consequences for Education, Blueprint for Future Research in Cognitive Science. Mind, Brain and Education, . doi:10.1111/mbe.12286

Autres  

Pasquinelli, E., Farina, M. , Bedel, A. & Casati, R. (2020). Définir et éduquer l'esprit critique.