Zuberbühler, K., Chemla, E. & Schlenker, P. (2021). Stereotyped vocalizations. Encyclopedia of Evolutionary Psychological Science (pp. 7970-7974).Springer. doi:10.1007/978-3-319-16999-6_3330-1
Schlenker, P., Chemla, E. & Zuberbühler, K. (2017). Semantics and Pragmatics of Monkey Communication. In Mark Aronoff (Eds.), Oxford Research Encyclopedia of LinguisticsNew York: Oxford University Press. doi:10.1093/acrefore/9780199384655.013.220
Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton
Chapitre d'ouvrage
Peperkamp, S. & Dupoux, E. (2002). A typological study of stress "deafness" In Gussenhoven, C. and Warner, N. (Eds.), Laboratory Phonology VII (pp. 203-240). Berlin: Mouton de Gruyter
Chapitre d'ouvrage
Peperkamp, S. & Dupoux, E. (2002). Coping with phonological variation in early lexical acquisition. In I. Lasser (Eds.), The Process of Language Acquisition (pp. 359-385). Frankfurt: Peter Lang
Chapitre d'ouvrage
Peperkamp, S. & Dupoux, E. (2007 ). Learning the mapping from surface to underlying representations in an artificial language. In Cole, J. and Hualde, J. (Eds.), Laboratory Phonology 9 (pp. 315-338). Berlin: Mouton de Gruyter
Chapitre d'ouvrage
Mercier, H. & Sperber, D. (2020). Bounded reason in a social world. In Ricardo Viale (Eds.), Routledge Handbook of Bounded Rationality
Mercier, H. (2019 in press). A paradox of information aggregation: We do it well but think about it poorly, and why this is a problem for institutions. In Ballantyne, N. & Dunning, D. (Eds.), Reason, Bias, and Inquiry: New Perspectives from the Crossroads of Epistemology and PsychologyOxford University Press
Mehler, J. & Dupoux, E. (1990). Naître Humain. Paris: Odile Jacob. Translated and published in English (Blackwell), Chineese (Yuan-Liou Publishers), Greek (Alexiandria) Italian, (Mondadori), Japanese, (Fujiwara-Shoten), Portuguese (Piaget), & Spanish (Alianza)
Chapitre d'ouvrage
Martin, A. & Peperkamp, S. (2011). Speech perception and phonology. In M. van Oostendorp, C. Ewen, E. Hume & K. Rice (Eds.), Companion to Phonology. Volume IV. (pp. 2234-2256). Hoboken, N.J.: Wiley-Blackwell
Chapitre d'ouvrage
Kouider, S. (2018). Devenir scientifique pour comprendre qui nous sommes. In Michel Dugnat (Eds.), Bébé attentif cherche adulte(s) attentionné(s) (pp. 45-48). Toulouse, France: ERES
Ouvrage
Jacquemot, C. (2017). Le langage fait l’homme et l’homme fait le langage. Paris: Sciences Humaines Editions