ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Rechercher par

Article dans une revue internationale  

Koshevoy, A., Miton, H. & Morin, O. (2023). Zipf's Law of Abbreviation holds for individual characters across a broad range of writing systems. Cognition, 238, 105527. doi:10.1016/j.cognition.2023.105527

Article dans une revue internationale  

Carteaux, G., Maquart, M., Bedet, A., Contou, D., Brugières, P., Fourati, S., Cleret de Langavant, L., De Broucker, T., Brun-Buisson, C., Leparc-Goffart, I. & Mekontso Dessap, A. (2016). Zika Virus Associated with Meningoencephalitis. The New England journal of medicine, 374(16), 1595-6. doi:10.1056/NEJMc1602964

Article dans une revue internationale  

Lenglin, V., Wong, S. , O'Callaghan, C. , Erzinçlioǧlu, S. , Hornberger, M., Lebouvier, T., Piguet, O., Bourgeois-Gironde, S. & Bertoux, M. (2023). Zero the hero: Evidence for involvement of the ventromedial prefrontal cortex in affective bias for free items. Cortex, 160, 24-42. doi:10.1016/j.cortex.2022.12.009

Article dans une revue internationale  

Kim, S., Paulus, M., Sodian, B. & Proust, J. (2016). Young Children's Sensitivity to Their Own Ignorance in Informing Others. PloS one, 11(3), e0152595. doi:10.1371/journal.pone.0152595

Article dans une revue internationale  

Proust, J. (2008). XIII-Epistemic Agency and Metacognition: An Externalist View. Proceedings of the Aristotelian Society , 108(1pt3), 241–268

Article dans une revue internationale  

Dautriche, I., Chemla, E. & Christophe, A. (2016). Word Learning: Homophony and the Distribution of Learning Exemplars. Language Learning and Development, 12(3), 231-251. doi:10.1080/15475441.2015.1127163

Article dans une revue internationale  

Branch-Smith, T. , Origgi, G. & Morisseau, T. (2022). Why Trust Raoult? How Social Indicators Inform the Reputations of Experts. Social Epistemology, 36(3), 299-316 . doi:10.1080/02691728.2022.2042421

Article dans une revue internationale  

Dubourg, E. & Baumard, N. (2021). Why Imaginary Worlds?: The psychological foundations and cultural evolution of fictions with imaginary worlds. Behavioral and Brain Sciences, 1-52. doi:10.1017/S0140525X21000923

Article dans une revue internationale  

Proust, J. (2006). Why Evolution has to Matter to Cognitive Psychology and to Philosophy of Mind . Biological Theory, 1(4), 349-351

Article dans une revue internationale  

Mercier, H., Yesilaltay , S. & Hacquin, A. (2022). Why do so few people share fake news? It hurts their reputation. , 24(6), 1303-1324. doi:10.1177/1461444820969893

Article dans une revue internationale  

Yesilaltay , S., Hacquin, A. & Mercier, H. (2020). Why do so few people share fake news? It hurts their reputation. New Media & Society, . doi:10.1177/1461444820969893

Article dans une revue internationale  

Andre, J. (2019). Why cooperation is not running away. Peer Community in Evol. Biol. doi:https://doi.org/10.1101/316117

Article dans une revue internationale  

Geoffroy, F., Baumard, N. & Andre, J. (2019). Why cooperation is not running away. Journal of Evolutionary Biology, 32(2). doi:10.1111/jeb.13508

Article dans une revue internationale  

Dubourg, E. & Baumard, N. (2022). Why and How Did Narrative Fictions Evolve? Fictions as Entertainment Technologies. Frontiers in Psychology, 13. doi:10.3389/fpsyg.2022.786770

Article dans une revue internationale  

Stojanovic, I. (2009). When Truth Gives Out, by Mark Richard . Disputatio, 27, 150-158

Article dans une revue internationale  

Vesper, C., Morisseau, T. , Knoblich, G. & Sperber, D. (2021). When is ostensive communication used for joint action? Cognitive Semiotics, 14(2), 101-129. doi:10.1515/cogsem-2021-2040

Article dans une revue internationale  

Cepollaro, B., Domaneschi, F. & Stojanovic, I. (2020). When is it ok to call someone a jerk? An experimental investigation of expressives. Synthese, . doi:10.1007/s11229-020-02633-z

Autres  

Stojanovic, I. (2010). When Is Action Intentional? A Problem for Ginet's Acausal Account of Intentional Action. Vox Philosophiae, 18-28

Chapitre d'ouvrage  

de Vignemont, F. (2006). When do we empathize. In Chris Frith (Eds.), Empathy and fairness (pp. 181-196). Chichester: John Wiley & Sons

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2003). What to Say on What Is Said. In Blackburn et al. (Eds.), Modeling and Using Context. Lecture Notes in Artificial Intelligence 2680. (pp. 300-313). Berlin: Springer-Verlag

Acte de conférence expertisé  

Casati, R. (2002). What the Internet Tells Us about the Real Nature of the Book. In .

Article dans une revue internationale  

de Vignemont, F. (2020). What Phenomenal Contrast for Bodily Ownership? Journal of the American Philosophical Association, 6(1), 117-137. doi:10.1017/apa.2019.34

Ouvrage édité  

Schlenker, P. (2022). What It All Means. The MIT Press

Article dans une revue nationale  

Casati, R. (1990). What is Wrong in Inverting Spectra? Teoria

Article dans une revue internationale  

Jacquemot, C. & Scott, S. (2006). What is the relationship between phonological short-term memory and speech processing? Trends in cognitive sciences, 10(11), 480-6. doi:10.1016/j.tics.2006.09.002

Chapitre d'ouvrage  

de Vignemont, F. (2021). What is the body schema? In Yochai Ataria, Shogo Tanaka, and Shaun Gallagher (Eds.), Body Schema and Body Image: New Directions. doi:10.1093/oso/9780198851721.003.0001

Article dans une revue internationale  

Schlenker, P. (2019). What is Super Semantics? Philosophical perspectives, 32, 365-453. doi:10.1111/phpe.12122

Autres  

Stojanovic, I. (2007). What Is Said as Lexical Meaning. Cadernos de Filosofia, 21, 7-42

Article dans une revue internationale  

de Vignemont, F. & Jacob, P. (2012). What Is It Like to Feel Another's Pain? Philosophy of Science, 79(2), 295–316

Article dans une revue internationale  

Dautriche, I. & Chemla, E. (2016 ). What Homophones Say about Words. PLOS ONE, 11(9), 1-2. doi:10.1371/journal.pone.0162176