ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Chapitre d'ouvrage  

Falck, A., Strickland, B. & Jacob, P. (2022). Social Cognition and Moral Evaluation in Early Human Childhood. In O. Houdé & G. Borst (Eds.), The Cambridge Handbook of Cognitive Development (Cambridge: Cambridge University Press ed., pp. 269-298). doi:10.1017/9781108399838.016

Article dans une revue nationale  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

Chapitre d'ouvrage  

Arcangeli, M., Sperduti, C. & Dokic, J. (2018). The beautiful, the sublime and the self. In F. Cova et S. Réhault (Eds.), Advances in Experimental Philosophy of Aesthetics (pp. 175-196).Bloomsbury

Chapitre d'ouvrage  

Arcangeli, M. & Dokic, J. (2018). Affective Memory: A Little Help From Our Imagination. In K. Michaelian, D. Debus, D. Perrin (Eds.), New Directions in the Philosophy of Memory, (pp. 139–157).Routledge,

Chapitre d'ouvrage  

Dokic, J. (2018). The Role of Noetic Feelings in Sensory Substitution. In F. Macpherson (Eds.), Sensory Substitution and Augmentation, Proceedings of the British Academy Oxford University Press

Chapitre d'ouvrage  

Dokic, J. (2018). The Uncanny and Other Negative Existential Feelings. In C. Tappolet, F. Teroni, A. Konzelmann Ziv (Eds.), Shadows of the Soul. Philosophical Perspectives on Negative Emotions (pp. 6-76).Routledge. doi:10.4324/9781315537467

Chapitre d'ouvrage  

Dokic & Pascal Engel, J. (2018). Visual Awareness and Visual Appearances. A Dual View. In F. Dorsch & F. Macpherson (Eds.), Phenomenal Presence (pp. 181-198). Oxford: Oxford University Press. doi:10.1093/oso/9780199666416.003.0008

Chapitre d'ouvrage  

Kriegel, U. (2018). Belief-that and Belief-in: Which Reductive Analysis? Non-Propositional Intentionality (pp. 192-213). New York: Oxford University Press

Chapitre d'ouvrage  

Kriegel, U. (2019). The Perception/Cognition Divide: One More Time, with Feeling. In C. Limbeck-Lilienau and F. Stadler (Eds.), he Philosophy of Perception and Observation Berlin and Boston: De Gruyter

Chapitre d'ouvrage  

Kriegel, U. (2017). Introduction. In Uriak Kriegel (Eds.), Routledge Handbook of Franz Brentano and the Brentano School (pp. 1-11). London and New York: Routledge

Chapitre d'ouvrage  

Kriegel, U. (2017). Brentano's Concept of Mind: Underlying Nature, Reference-Fixing, and the Mark of the Mental. In Sandra Lapointe & Christopher Pincock (Eds.), Innovations in the History of Analytical PhilosophyPalgrave-Macmillan

Chapitre d'ouvrage  

Kriegel, U. (2017). Dignity and the Phenomenology of Recognition-Respect. In J. J. Drummond & S. Rinofner-Kreidl (Eds.), Emotional Experience: Ethical and Social SignificanceRowman & Littlefield

Chapitre d'ouvrage  

Kriegel, U. (2018). Brentano's Philosophical System: Mind, Being, Value .

Chapitre d'ouvrage  

Kriegel, U. (2017). Metaphysics and Conceptual Analysis: Experimental Philosophy's Place Under the Sun. (pp. 7–46).

Chapitre d'ouvrage  

Kriegel, U. (2017). Brentano's Philosophical Program. (pp. 21–32 ).

Chapitre d'ouvrage  

Kriegel, U. (2017). Brentano on Judgment. (pp. 103–109).

Chapitre d'ouvrage  

Kriegel, U. (2017). Brentano's Classification of Mental Phenomena. (pp. 97–102).

Chapitre d'ouvrage  

Mercier, H. & Sperber, D. (2020). Bounded reason in a social world. In Ricardo Viale (Eds.), Routledge Handbook of Bounded Rationality

Chapitre d'ouvrage  

Murez, M., Smortchkova, J. & Strickland, B. (2020). The mental files theory of singular thought: A psychological perspective. In R. Goodman, J. Genone and N. Kroll (Eds.), Singular Thought and Mental FilesOxford University Press

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton