ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton

Chapitre d'ouvrage  

Kouider, S. (2018). Devenir scientifique pour comprendre qui nous sommes. In Michel Dugnat (Eds.), Bébé attentif cherche adulte(s) attentionné(s) (pp. 45-48). Toulouse, France: ERES

Chapitre d'ouvrage  

Chevallier, C. (2019). Theory of mind and autism: Revisiting Baron-Cohen et al.’s Sally-Anne study. In A. Slater and P. Quinn (Eds.), Developmental Psychology: Revisiting the Classic Studies 2nd edition (pp. 148-163).Sage

Chapitre d'ouvrage  

Chevallier, C. (2021). Vivre dans un environnement risqué : quels impacts pour la psychologie ? In Claudia Senik (Eds.), Sociétés en danger (Odile Jacob ed., pp. 197 à 208). Paris: La Découverte. doi:10.3917/dec.senik.2021.01.0197