Bernard, S., Proust, J. & Clément, F. (2015). Procedural Metacognition and False Belief Understanding in 3- to 5-Year-Old Children. PloS one, 10(10), e0141321. doi:10.1371/journal.pone.0141321
Article dans une revue internationale
Bernard, S., Proust, J. & Clément, F. (2014). The medium helps the message: Early sensitivity to auditory fluency in children's endorsement of statements. Frontiers in psychology, 5, 1412. doi:10.3389/fpsyg.2014.01412
Article dans une revue internationale
Boudon, R., Bouvier, A., Demeulenaere, P., Dupuy, J., Engel, P. & Gnassounou, B. (2000). Interventions. Cités, 1, 157–170
Bouvier, A. (2014). Quelle est la nature du lien social ? Igitur, 6, 1 - 17
Article dans une revue internationale
Bouvier, A. (2010). Passive Consensus and Active Commitment in the Sciences. Episteme, 7(3 ), 185–197
Article dans une revue internationale
Bouvier, A. (2007). Collective Belief, Acceptance, and Commitment in Science . Iyyun, 56, 91
Article dans une revue internationale
Bouvier, A. (2006). L’architecture de la sociologie. Revue du MAUSS, 28, 391 - 402
Article dans une revue internationale
Bouvier, A. (2004). En Quoi Et Pourquoi le Marxisme N'est Plus Une Croyance Orientant l'Action Collective. Actualité de la Politique Délibérative, de l'Économie Normative Et de l'Éthique Sociale. Revue Philosophique De Louvain, 102 (2), 311–332
Article dans une revue internationale
Bouvier, A. (2002). An Epistemological Plea for Methodological Individualism and Rational Choice Theory in Cognitive Rhetoric. Philosophy of the Social Sciences, 32(1 ), 51–70
Article dans une revue internationale
Bouvier, A. (2002). Dans quelle mesure la théorie sociale de James Coleman est-elle trop parcimonieuse?
Article dans une revue internationale
Bouvier, A. (1995). Les Paralogismes d'Un Point de Vue Sociologique. Hermes, 16 , 45
Article dans une revue internationale
Bouvier, A. (1998). Histoire des Idées, Sociologie des Croyances Et Processus Argumentatifs Scepticisme Et Modernité D’Après Richard H. Popkin. Revue de Synthèse, 119(2-3), 307–322
Article dans une revue internationale
Bouvier, A. (2004). Qu'est-Ce Qu'une Société Libre? Qu'est-Ce Qu'une Citoyenneté Libératrice? Ce Qui Reste de l'Horizon Marxiste - En Quoi Et Pourquoi le Marxisme N'est Plus Une Croyance Orientant l'Action Collective. Actualité de la Politique Délibérative, de l'Économie Nor. Revue Philosophique De Louvain, 102(2), 311–332
Bouvier, A. (2020). Individualism versus Holism. SAGE Research Methods Foundations. doi:10.4135/9781526421036803102
Article dans une revue internationale
Bouvier, A. (2020). La théorie des croyances collectives de Pareto. Essai de reconstruction et d’évaluation de la théorie des ‘dérivations’ et des ‘résidus’ du point de vue des recherches contemporaines. The Lab’s Quaterly, a.XXII(3), 85-108
Article dans une revue internationale
Chambon, V., Thero, H., Vidal, M., Vandendriessche, C., Haggard, P. & Palminteri, S. (2020). Choosing and learning: outcome valence differentially affects learning from free versus forced choices. Nature Human Behaviour, .
Eskenazi, T., Montalan, B., Jacquot, A., Proust, J., Grèzes, J. & Conty, L. (2016). Social influence on metacognitive evaluations: The power of nonverbal cues. Quarterly journal of experimental psychology (2006), 69(11), 2233-47. doi:10.1080/17470218.2015.1115111
Article dans une revue internationale
Giustina, A. & Kriegel, U. (2017). Fact-Introspection, Thing-Introspection, and Inner Awareness. Review of Philosophy and Psychology, 8(1 ), 143–164
Article dans une revue internationale
Giustina, A. (2017). Conscious Unity From the Top Down: A Brentanian Approach. The Monist, 100(1 ), 16–37
Article dans une revue internationale
Jacquot, A., Eskenazi, T., Sales{-}wuillemin, E., Montalan, B., Proust, J., Grèzes, J. & Conty, L. (2015). Source Unreliability Decreases but Does Not Cancel the Impact of Social Information on Metacognitive Evaluations . Frontiers in Psychology, 6. doi:10.3389/fpsyg.2015.01385
Kim, S., Paulus, M., Sodian, B., Itakura, S., Ueno, M., Senju, A. & Proust, J. (2018). Selective learning and teaching among Japanese and German children. Developmental psychology, 54(3), 536-542. doi:10.1037/dev0000441
Article dans une revue internationale
Kim, S., Paulus, M., Sodian, B. & Proust, J. (2016). Young Children's Sensitivity to Their Own Ignorance in Informing Others. PloS one, 11(3), e0152595. doi:10.1371/journal.pone.0152595