ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915

Chapitre d'ouvrage  

Arcangeli, M. & Dokic, J. (2020). A plea for the Sublime in science. In S. French & M. Ivanova (Eds.), The Aesthetics of Science: Beauty, Imagination and Understanding (Routledge ed., pp. 104-124). doi:10.4324/9780429030284-6

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

Chapitre d'ouvrage  

Varzi, A. & Casati, R. (2021). Ballot Ontology. In Sara Bernstein & Tyron Goldschmidt (Eds.), Non-Being: New Essay on the Metaphysics of Non-Existence (pp. 139–164). Oxford: Oxford University Press.

Chapitre d'ouvrage  

Varzi, A. & Casati, R. (2020). Ballot Ontology. In Sara Bernstein & Tyron Goldschmidt (Eds.), Non-Being: New Essay on the Metaphysics of Non-ExistenceOxford University Press

Chapitre d'ouvrage  

Mamassian, P., Landy, M., Maloney, L., Rao, R., Olshausen, B. & Lewicki, M. (2002). Bayesian modelling of visual perception. In R. Rao, B. Olshausen & M. Lewicki (Eds.), Probabilistic Models of the Brain: Perception and Neural Function (pp. 13-36). Cambridge, MA: MIT Press

Acte de conférence expertisé  

Ponsot, E., Déjardin, H. & Roncière, E. (2016). Controlling Programme Loudness in Individualized Binaural Rendering of Multi-Channel Audio Contents. , Vol. 140: In Audio Engineering Society .

Chapitre d'ouvrage  

Fernandez-Velasco, P. & Casati, R. (2020). Disorientation and GIS-Informed Wilderness Search and Rescue. The Philosophy of GIS Switzerland: Springer Nature. doi:10.1007/978-3-030-16829-2_11

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

Article dans une revue nationale  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

Chapitre d'ouvrage  

Fortier, M. & Kim, S. (2017). From the impossible to the improbable: A probabilistic account of magical beliefs and practices across development and cultures. In C. Zedelius, B. Müller & J. Schooler (Eds.), The science of lay theories: How beliefs shape our cognition, behavior, and health (pp. 265-315). New York: Springer

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

Chapitre d'ouvrage  

Casati, R. (2021). Im Moment des Schattens. Liddy Scheffknecht – Points in Time,De Gruyter,. doi:10.1515/9783110769562-005

Acte de conférence expertisé  
Acte de conférence expertisé  

Mamassian, P. & Vemuri, B. (1993). ISOPHOTES ON A SMOOTH SURFACE RELATED TO SCENE GEOMETRY. , Vol. 2031: In Geometric Methods in Computer Vision II, 124-133. doi:10.1117/12.146619

Acte de conférence expertisé  

Cristia, A., Seidl, A. & Gerken, L. (2021). Learning classes of sounds in infancy. , Vol. 17: In University of Pennsylvania Working Papers in Linguistics, 9.

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

Chapitre d'ouvrage  

Fernandez-Velasco, P. & Casati, R. (2021). Making and Breaking Our Shared World: A Phenomenological Analysis of Disorientation as a Way ofUnderstanding Collective Emotions in Distributed Cognition. In Falcato A., Graça da Silva S. (Eds.), The Politics of Emotional Shockwaves (pp. 203-219).Palgrave Macmillan, Cham. doi:10.1007/978-3-030-56021-8_10

Acte de conférence expertisé  

Aucouturier, J., Liuni, M. & Ponsot, E. (2017). Not so scary anymore : Screaming voices embedded in harmonic contexts are more positive and less arousing. In ESCOM.

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

Acte de conférence expertisé  

Larsen, E., Dupoux, E. & Cristia, A. (2017). Relating unsupervised word segmentation to reported vocabulary acquisition. In INTERSPEECH-2017, 2198-2202. doi:10.21437/Interspeech.2017-937

Acte de conférence expertisé  

Michon, E., Dupoux, E. & Cristia, A. (2015). Salient dimensions in implicit phonotactic learning. In INTERSPEECH-2015, 2665-2669.

Acte de conférence expertisé  

Titeux, H., Riad, R., Cao, X., Hamilakis, N., Madden, K., Cristia, A., Bachoud-Levi, A. & Dupoux, E. (2020). Seshat: A tool for managing and verifying annotation campaigns of audio data. In LREC - 2th Language Resources and Evaluation Conference, Marseille, France.

Chapitre d'ouvrage  

Casati, R. (2021). Shadows in the Moment. Liddy Scheffknecht – Points in Time (pp. 161-164).De Gruyter. doi:10.1515/9783110769562-010

Chapitre d'ouvrage  

Casati, R. (2018). Shadows, objects and the lexicon: On some lexicalized and non-lexicalized concepts of shadow and light. In C. Mac Cumhaill, Thomas Crowther (Eds.), Perceptual Ephemera Oxford: OUP. doi:10.1080/13875868.2017.1377204

Acte de conférence expertisé  

García, P., Villalba, J., Bredin, H., Du, J., Castan, D., Cristia, A., Bullock, L., Guo, L., Okabe, K., Nidadavolu, P. , Kataria, S., Chen, S., Galmant, L., Lavechin, M., Sun, L., Gill, M., Ben-Yair, B., Abdoli, S., Wang, X., Bouaziz, W., Titeux, H., Dupoux, E., Lee, K. & Dehak, N. (2019). Speaker detection in the wild: Lessons learned from JSALT 2019. In ODYSSEY 2020.

Chapitre d'ouvrage  

de Vignemont, F. (2018). The first-person in pain. In Bain, D., Brady, M., Corns, J. (Eds.), Philosophy of Pain: Unpleasantness, Emotion, and DevianceRoutledge

Acte de conférence expertisé  

Ludusan, B., Mazuka, R., Bernard, M., Cristia, A. & Dupoux, E. (2017). The Role of Prosody and Speech Register in Word Segmentation: A Computational Modelling Perspective. , Vol. 2: In ACL 2017, 178-183. doi:10.18653/v1/P17-2028

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006