Mylopoulos, M. & Pacherie, E. (2020). Self-Control as Hybrid Skill. In A. Mele (Eds.), Surrounding Self-Control (pp. 81-100). Oxford : Oxford University Press. doi:10.1093/oso/9780197500941.003.0005
Chapitre d'ouvrage
Butterfill , S. & Pacherie, E. (2020). Towards a blueprint for a social animal. In Fiebich, Anika (Eds.), Minimal Cooperation and Shared Agency (pp. 111-125).Springer . doi:10.1007/978-3-030-29783-1
Batty, M., Kovarski, K. & Meaux, E. (2018). De l’exploration à la perception des visages chez les personnes avec un trouble du spectre de l’autisme. Neuropsychologie et remédiations des troubles du spectre de l’autismeEditions deboeck Supérieur
Acte de conférence expertisé
Aucouturier, J., Liuni, M. & Ponsot, E. (2017). Not so scary anymore : Screaming voices embedded in harmonic contexts are more positive and less arousing. In ESCOM.
Chapitre d'ouvrage
Bourgeois-Gironde, S. (2017). How regret moves individual and collective choices towards rationality. Handbook of Behavioural Economics and Smart Decision-Making: Rational …
Acte de conférence expertisé
Ponsot, E., Déjardin, H. & Roncière, E. (2016). Controlling Programme Loudness in Individualized Binaural Rendering of Multi-Channel Audio Contents. , Vol. 140: In Audio Engineering Society .
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2012). The Phenomenology of Joint Action: Self-Agency Vs. Joint-Agency . (pp. 343-389).
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2012). Action. (pp. 92–111 ).
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2010). Self-Agency.
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. & Haggard, P. (2010). What Are Intentions? . (pp. 70–84).
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2008). Perception, Emotions and Delusions: Revisiting the Capgras Delusion . (pp. 07-126).
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2007). Is collective intentionality really primitive? (pp. 153-175).
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2006). Towards a Dynamic Theory of Intentions . (pp. 145-167).
Chapitre d'ouvrage
Dokic, J. & Pacherie, E. (2006). On the Very Idea of a Frame of Reference . (pp. 259-280).
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2005). Perceiving Intentions. (pp. 401-414).