Dezecache, G., Eskenazi, T. & Grèzes, J. (2016). Emotional Convergence: A Case of Contagion? In Sukhvinder D. Obhi & Emily S. Cross (Eds.), Shared Representations: Sensorimotor Foundations of Social Life (Cambridge University Press ed., pp. 417).
Chapitre d'ouvrage
Grèzes, J. & Dezecache, G. (2012). Communication émotionnelle: mécanismes cognitifs et cérébraux. In P. Allain, G. Aubin & D. Le Gal (Eds.), Cognition Sociale et NeuropsychologieSolal
Chapitre d'ouvrage
Grèzes, J. & Dezecache, G. (2014). Bases cérébrales et cognitives de la communication émotionnelle. In M. Botbol (Eds.), L'empathie au carrefour des sciences et de la cliniqueJohn Libbey Eurotext
Chapitre d'ouvrage
Koechlin, E. (2020). Executive Control and Decision-Making: a neural theory of prefrontal function. The Cognitive Neurosciences VI (pp. 451).
Chapitre d'ouvrage
Pressnitzer, D., Agus, T., Kang, H. , Graves, J. & Andrillon, T. (2021). Apprentissage de motifs sonores. In S. Samson, B. Tillmann, C. Jourdan, V. Brun (Eds.), Audition et Cognition Montpellier: Sauramps Medical
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton
Chapitre d'ouvrage
Shamma, S. (2020). Temporal Coherence Principle in Scene Analysis. The Senses: A Comprehensive Reference (Second Edition) (Vol. 2, pp. 777-790).Elsevier. doi:10.1016/B978-0-12-809324-5.24252-1