Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253
Stojanovic, I. (2008). I investigate the relationship among the notions of meaning, content, and what is said. It is widely held that indexicals – words like 'this', 'I', or 'today' – contribute their reference, and nothing but their reference, to the semantic content, and ther. Saarbrucken: VDM Verlag Dr. Müller
Chapitre d'ouvrage
Falck, A., Strickland, B. & Jacob, P. (2022). Social Cognition and Moral Evaluation in Early Human Childhood. In O. Houdé & G. Borst (Eds.), The Cambridge Handbook of Cognitive Development (Cambridge: Cambridge University Press ed., pp. 269-298). doi:10.1017/9781108399838.016
Soria Ruiz, A., Maldonado, M. & Stojanovic, I. (2022). Good and Ought in Argumentation: COVID-19 as a Case Study. In Oswald, S., Lewiński, M., Greco, S., Villata, S. (Eds.), The Pandemic of Argumentation - Argumentation Library (pp. 43-64).Springer. doi:10.1007/978-3-030-91017-4_3
Kaiser, A. & Stojanovi, I. (2021). Exploring Valence in Judgments of Taste. In Wyatt, Jeremy, Zakkou, Julia & Zeman, Dan (Eds.), Perspectives on Taste (pp. 231-259).Routledge
Pressnitzer, D., Agus, T., Kang, H. , Graves, J. & Andrillon, T. (2021). Apprentissage de motifs sonores. In S. Samson, B. Tillmann, C. Jourdan, V. Brun (Eds.), Audition et Cognition Montpellier: Sauramps Medical
Chapitre d'ouvrage
Recanati, F. (2021). Fictional reference as simulation. In Emar Maier, Andreas Stokke (Eds.), The language of fiction (pp. 17-36).Oxford University Press. doi:10.1093/oso/9780198846376.003.0002
Chapitre d'ouvrage
Recanati, F. (2021). Mental Files. The Cambridge Handbook of the Philosophy of Language (Cambridge University Press ed., pp. 535-547). doi:10.1017/9781108698283.030
Chapitre d'ouvrage
Recanati, F. (2021). Entertaining as Simulation. In Gabriele M. Mras, Michael Schmitz (Eds.), Force, Content and the Unity of the Proposition (pp. 266). New York: Routledge
Chapitre d'ouvrage
Soria Ruiz, A., Stojanovic, I. & Cepollaro, B. (2021). The Semantics and Pragmatics of Value Judgments. In Stalmaszczyk, Piotr (Eds.), The Cambridge Handbook of Philosophy of Language (pp. 434-449).Cambridge University Press
Chapitre d'ouvrage
Stojanovic, I. (2021). Derogatory Terms in Free Indirect Discourse. In Maier, Emar & Stokke, Andreas (Eds.), The Language of Fiction (pp. 349-378).Oxford University Press
Butterfill , S. & Pacherie, E. (2020). Towards a blueprint for a social animal. In Fiebich, Anika (Eds.), Minimal Cooperation and Shared Agency (pp. 111-125).Springer . doi:10.1007/978-3-030-29783-1