ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Chapitre d'ouvrage  

Grèzes, J. & Dezecache, G. (2014). Bases cérébrales et cognitives de la communication émotionnelle. In M. Botbol (Eds.), L'empathie au carrefour des sciences et de la cliniqueJohn Libbey Eurotext

Article dans une revue internationale  

Buot, A., Azzalini, D., Chaumon, M. & Tallon-Baudry, C. (2021). Does stroke volume influence heartbeat evoked responses? Biological Psychology. doi:10.1016/j.biopsycho.2021.108165

Article dans une revue internationale  

Maldonado, M., Chemla, E. & Spector, B. (2019). Revealing abstract semantic mechanisms through priming: The distributive/collective contrast. Cognition, 182, 171-176. doi:10.1016/j.cognition.2018.09.009

Article dans une revue internationale  

Skvortsova , V., Palminteri, S., Buot, A., Karachi, C., Welter, M., Grabli, D. & Pessiglione, M. (2020). A Causal Role for the Pedunculopontine Nucleus in Human Instrumental Learning. Current Biology, 31(5). doi:10.1016/j.cub.2020.11.042

Article dans une revue internationale  

Lunven, M., Hernandez Dominguez, K., Youssov, K., Hamet Bagnou, J., Fliss, R. , Vandendriessche, H., Bapst, B. , Morgado, G., Remy, P., Schubert, R. , Reilmann, R., Busse, M., Craufurd, D., Massart, R., Rosser, A. & Bachoud-Levi, A. (2023). A new approach to digitized cognitive monitoring: validity of the SelfCog in Huntington's disease. Brain communications, 5(2), fcad043. doi:10.1093/braincomms/fcad043

Article dans une revue internationale  

Abrusan, M. & Spector, B. (2011). A Semantics for Degree Questions Based on Intervals: Negative Islands and Their Obviation. Journal of Semantics, 28(1), 107-147. doi:10.1093/jos/ffq013

Article dans une revue internationale  

Nair, A. , B. Johnson, E. , Gregory, S. , Osborne-Crowley, K. , Zeun, P. , Scahill, R. , Lowe, J. , Papoutsi, M., Palminteri, S., Rutledge, R. , Rees, G. & Tabrizi, S. (2021). Aberrant Striatal Value Representation in Huntington's Disease Gene Carriers 25 Years Before Onset. Biological Psychiatry: Cognitive Neuroscience and Neuroimaging, 6(9), 910-918. doi:10.1016/j.bpsc.2020.12.015

Article dans une revue internationale  

Mantovan, L., Duarte, K., Geraci, C. & Cardinaletti, A. (2016). Access to Knowledge The Issue of Deaf Students and More. Annali di Ca' Foscari. Serie occidentale, 50, 149–164. doi:10.14277/2499-1562/AnnOc-50-16-7

Article dans une revue internationale  

Liu, Y., Paradis, A., Yahia-Cherif, L. & Tallon-Baudry, C. (2012). Activity in the lateral occipital cortex between 200 and 300 ms distinguishes between physically identical seen and unseen stimuli. Front. Hum. Neurosci, 6, 211. doi:10.3389/fnhum.2012.00211

Autres  

Geraci, C. & Aristodemo, V. (2016). An in-depth tour into sentential complementation in Italian Sign Language. , 95–150

Article dans une revue internationale  

Campana, F. & Tallon-Baudry, C. (2013). Anchoring visual subjective experience in a neural model: the coarse vividness hypothesis. Neuropsychologia, 51(6). doi:10.1016/j.neuropsychologia.2013.02.021

Article dans une revue internationale  

Lebreton, M., Bavard, S., Daunizeau, J. & Palminteri, S. (2019). Assessing inter-individual differences with task-related functional neuroimaging. Nature Human Behaviour. doi:10.1038/s41562-019-0681-8

Article dans une revue internationale  

Gamond, L., Tallon-Baudry, C., Guyon, N., Lemaréchal, J., Hugueville, L. & George, N. (2012). Behavioral evidence for differences in social and non-social category learning. Frontiers in Psychology, 3, 291. doi:10.3389/fpsyg.2012.00291

Article dans une revue internationale  

Lefebvre, G., Lebreton, M., Meyniel, F., Bourgeois-Gironde, S. & Palminteri, S. (2017). Behavioural and neural characterization of optimistic reinforcement learning. Nature Human Behaviour , 1(4), 0067

Article dans une revue internationale  

Rebollo, I., Wolpert, N. & Tallon-Baudry, C. (2021). Brain–stomach coupling: Anatomy, functions, and future avenues of research. Current Opinion in Biomedical Engineering, 18, 100270. doi:10.1016/j.cobme.2021.100270

Article dans une revue internationale  

Chemla, E. & R. George, B. (2016). Can We Agree About Agree? Review of Philosophy and Psychology, 7 (1), 243–264

Article dans une revue internationale  

Palminteri, S. & Chevallier, C. (2018). Can We Infer Inter-Individual Differences in Risk-Taking From Behavioral Tasks? Frontiers in psychology, 9, 2307. doi:10.3389/fpsyg.2018.02307

Article dans une revue internationale  

Chemla, E., Mintz, T., Bernal, S. & Christophe, A. (2009). Categorizing words using 'frequent frames': what cross-linguistic analyses reveal about distributional acquisition strategies. Developmental science, 12(3), 396-406. doi:10.1111/j.1467-7687.2009.00825.x

Autres  

Tallon-Baudry, C. (2013). Catherine Tallon-Baudry. Current Biology, 23(14), R588-R590. doi:10.1016/j.cub.2013.06.010

Article dans une revue internationale  

Chanes, L., Quentin, R., Tallon-Baudry, C. & Valero-Cabré, A. (2013). Causal frequency-specific contributions of frontal spatiotemporal patterns induced by non-invasive neurostimulation to human visual performance. Journal of Neuroscience, 33(11), 5000-5005. doi:10.1523/JNEUROSCI.4401-12.2013

Article dans une revue internationale  

Cremers, A., Tieu, L. & Chemla, E. (2017). Children's exhaustive readings of embedded questions. Language Acquisition: A Journal of Developmental Linguistics, 24, 343-360. doi:10.1080/10489223.2016.1176173

Article dans une revue internationale  

Palminteri, S. (2023). Choice-confirmation bias and gradual perseveration in human reinforcement learning. Behavioral neuroscience, 137(1), 78-88. doi:10.1037/bne0000541

Article dans une revue internationale  

Chambon, V., Thero, H., Vidal, M., Vandendriessche, C., Haggard, P. & Palminteri, S. (2020). Choosing and learning: outcome valence differentially affects learning from free versus forced choices. Nature Human Behaviour, .

Article dans une revue internationale  

Versteegh, M., Kuhn, J., Synnaeve, G., Ravaux, L., Chemla, E., Cäsar, C., Fuller, J., Murphy, D., Schel, A. & Dunbar, E. (2016). Classification and automatic transcription of primate calls. The Journal of the Acoustical Society of America, 140(1), EL26. doi:10.1121/1.4954887

Article dans une revue internationale  

Tieu, L., Pasternak , R., Schlenker, P. & Chemla, E. (2018). Co-speech gesture projection: Evidence from inferential judgments. Glossa: a journal of general linguistics , 3(1), 109. doi:10.5334/gjgl.580

Article dans une revue internationale  

Tieu, L., Pasternak , R., Schlenker, P. & Chemla, E. (2017). Co-speech gesture projection: Evidence from truth-value judgment and picture selection tasks. Glossa, 2, 102. doi:10.5334/gjgl.334

Article dans une revue internationale  

Hansen , N. & Chemla, E. (2017). Color Adjectives, Standards, and Thresholds: An Experimental Investigation. Linguistics \& Philosophy, 40, 239-278

Chapitre d'ouvrage  

Grèzes, J. & Dezecache, G. (2012). Communication émotionnelle: mécanismes cognitifs et cérébraux. In P. Allain, G. Aubin & D. Le Gal (Eds.), Cognition Sociale et NeuropsychologieSolal

Article dans une revue internationale  

Buccola, B., Dautriche, I. & Chemla, E. (2018). Competition and symmetry in an artificial word learning task. Frontiers in Psychology, 9, 2176. doi:10.3389/fpsyg.2018.02176

Article dans une revue internationale  

Findling, C., Skvortsova , V., Dromnelle, R. , Palminteri, S. & Wyart, V. (2019). Computational noise in reward-guided learning drives behavioral variability in volatile environments. Nature Neuroscience , 22, 2066–2077. doi:10.1101/439885