ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. (2002). Intention .

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. (2002). Reply to John Campbell on Joint attention and simulation.

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. (2006). Towards a Dynamic Theory of Intentions . (pp. 145-167).

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. (2008). Perception, Emotions and Delusions: Revisiting the Capgras Delusion . (pp. 07-126).

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. (2005). Perceiving Intentions. (pp. 401-414).

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. (2007). Is collective intentionality really primitive? (pp. 153-175).

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. (2012). The Phenomenology of Joint Action: Self-Agency Vs. Joint-Agency . (pp. 343-389).

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. (2010). Self-Agency.

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. & Haggard, P. (2010). What Are Intentions? . (pp. 70–84).

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. (2012). Action. (pp. 92–111 ).

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2018). The logic of mass expressions. In E. N. Zalta (Eds.), Stanford Encyclopedia of Philosophy Stanford: The Metaphysics Research Lab Center for the Study of Language and Information Stanford University

Acte de conférence expertisé  

Nicolas, D. (2007). Mass nouns and plural logic (extended abstract) In Proceedings of the 16th Amsterdam Colloquium, 163-168.

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2006). Massif / comptable. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2006). Compositionalité: questions philosophiques. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2006). Ambiguïté. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2005). Types of degrees and types of event structures. Event arguments: foundations and applications (pp. 277-300).

Acte de conférence expertisé  

Nicolas, D. (2004). The semantics of nouns derived from gradable adjectives. In Proceedings of Sinn und Bedeutung 8, 197-207.

Article dans une revue nationale  

Nicolas, D. (2004). Is there anything characteristic about the meaning of a count noun? Revue de la Lexicologie, 18-19, 125-138

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2002). La catégorisation des noms communs : massifs et comptables. Catégorisation et Langage (pp. 29-51).

Article dans une revue nationale  

Nicolas, D. (2002). Do mass nouns constitute a semantically uniform class? Kansas Working Papers in Linguistics, 26, 113-121. doi:10.17161/KWPL.1808.591

Chapitre d'ouvrage  

Mylopoulos, M. & Pacherie, E. (2020). Self-Control as Hybrid Skill. In A. Mele (Eds.), Surrounding Self-Control (pp. 81-100). Oxford : Oxford University Press. doi:10.1093/oso/9780197500941.003.0005

Chapitre d'ouvrage  

Mari, A. (2018). The French Future : evidentiality and information increase. Evidence for Evidentiality (pp. 199-226). Dordrecht: Benjamins