ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Rechercher par

Article dans une revue internationale  

Lenglin, V., Wong, S. , O'Callaghan, C. , Erzinçlioǧlu, S. , Hornberger, M., Lebouvier, T., Piguet, O., Bourgeois-Gironde, S. & Bertoux, M. (2023). Zero the hero: Evidence for involvement of the ventromedial prefrontal cortex in affective bias for free items. Cortex, 160, 24-42. doi:10.1016/j.cortex.2022.12.009

Article dans une revue internationale  

Kim, S., Paulus, M., Sodian, B. & Proust, J. (2016). Young Children's Sensitivity to Their Own Ignorance in Informing Others. PloS one, 11(3), e0152595. doi:10.1371/journal.pone.0152595

Article dans une revue internationale  

Proust, J. (2008). XIII-Epistemic Agency and Metacognition: An Externalist View. Proceedings of the Aristotelian Society , 108(1pt3), 241–268

Article dans une revue internationale  

Branch-Smith, T. , Origgi, G. & Morisseau, T. (2022). Why Trust Raoult? How Social Indicators Inform the Reputations of Experts. Social Epistemology, 36(3), 299-316 . doi:10.1080/02691728.2022.2042421

Article dans une revue internationale  

Proust, J. (2006). Why Evolution has to Matter to Cognitive Psychology and to Philosophy of Mind . Biological Theory, 1(4), 349-351

Article dans une revue internationale  

Lou, C., Duan, X., Altarelli, I., Sweeney, J., Ramus, F. & Zhao, J. (2019). White matter network connectivity deficits in developmental dyslexia. Human brain mapping, 40(2), 505-516. doi:10.1002/hbm.24390

Article dans une revue internationale  

Zhao, J., Song, Z., Zhao, Y., Thiebaut De Schotten, M., Altarelli, I. & Ramus, F. (2022). White matter connectivity in uncinate fasciculus accounts for visual attention span in developmental dyslexia. Neuropsychologia, 177, 108414. doi:10.1016/j.neuropsychologia.2022.108414

Article dans une revue internationale  

Ramus, F. (2013). What's the point of neuropsychoanalysis? The British journal of psychiatry : the journal of mental science, 203(3), 170-1. doi:10.1192/bjp.bp.113.127217

Article dans une revue internationale  

Ramus, F. & Szenkovits, G. (2008). What phonological deficit? Quarterly journal of experimental psychology (2006), 61(1), 129-41. doi:10.1080/17470210701508822

Ouvrage édité  

Schlenker, P. (2022). What It All Means. The MIT Press

Article dans une revue internationale  

Schlenker, P. (2019). What is Super Semantics? Philosophical perspectives, 32, 365-453. doi:10.1111/phpe.12122

Article dans une revue internationale  

Schlenker, P., Chemla, E. & Zuberbühler, K. (2016). What Do Monkey Calls Mean? Trends in cognitive sciences, 20(12), 894-904. doi:10.1016/j.tics.2016.10.004

Article dans une revue internationale  

Chambon, V., Domenech, P., Pacherie, E., Koechlin, E., Baraduc, P. & Farrer, C. (2011). What are they up to? The role of sensory evidence and prior knowledge in action understanding. PloS one, 6(2), e17133. doi:10.1371/journal.pone.0017133

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. & Haggard, P. (2010). What Are Intentions? . (pp. 70–84).

Autres  

Branchini, C., Cardinaletti, A., Cecchetto, C., Donati, C. & Geraci, C. (2015). WH-duplication in Italian Sign Language (LIS) , 39–70John Benjamins Publishing Company. doi:10.1075/bct.71.03bra

Article dans une revue internationale  

Buehler, D. (2020). Warrant from transsaccadic vision. Mind and Language, 36(3), 404-421. doi:10.1111/mila.12277

Article dans une revue internationale  

Su, M., De Schotten, T. , Zhao, J., Song, S., Zhou, W. , Gong, G. , McBride, C., Ramus, F. & Shu, H. (2018). Vocabulary growth rate from preschool to school-age years is reflected in the connectivity of the arcuate fasciculus in 14-year-old children. Developmental science, 21(5), e12647. doi:10.1111/desc.12647

Article dans une revue internationale  

Liu, S. , Wei, W. , Chen, Y. , Peyre, H. & Zhao, J. (2021). Visual–Spatial Ability Predicts Academic Achievement Through Arithmetic and Reading Abilities. Front. Psychol. doi:10.3389/fpsyg.2020.591308

Article dans une revue internationale  

Strickland, B. & J. Scholl, B. (2015). Visual Perception Involves Event-Type Representations: The Case of Containment Versus Occlusion. Journal of Experimental Psychology: General, 144(3), 570–580. doi:10.1037/a0037750

Chapitre d'ouvrage  

Dokic & Pascal Engel, J. (2018). Visual Awareness and Visual Appearances. A Dual View. In F. Dorsch & F. Macpherson (Eds.), Phenomenal Presence (pp. 181-198). Oxford: Oxford University Press. doi:10.1093/oso/9780199666416.003.0008

Article dans une revue internationale  

Schlenker, P. (2018). Visible Meaning: Sign language and the foundations of semantics. Theoretical Linguistics, 44(3-4), 123-208. doi:10.1515/tl-2018-0012

Article dans une revue internationale  

Aristodemo, V. & Geraci, C. (2017). Visible degrees in Italian Sign Language. Natural Language {&} Linguistic Theory, -(on line). doi:10.1007/s11049-017-9389-5

Article dans une revue internationale  

Geraci, C., Bayley, R., Cardinaletti, A., Cecchetto, C. & Donati, C. (2015). Variation in Italian Sign Language (LIS): The case of wh -signs. Linguistics, 53(1), 125–151. doi:10.1515/ling-2014-0031

Chapitre d'ouvrage  

Ruys, E. & Spector, B. (2017). Unexpected Wide-Scope Phenomena. In Everaert, Martin and Henk C. Van Riemsdijk (Eds.), The Companion to SyntaxWiley. doi:10.1002/9781118358733.wbsyncom089

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006

Article dans une revue internationale  

Latimier, A., Kovarski, K., Peyre, H., Fernandez, L. , Gras, D., Leboyer, M. & Zalla, T. (2019). Trustworthiness and Dominance Personality Traits’ Judgments in Adults with Autism Spectrum Disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders. doi:10.1007/s10803-019-04163-1

Article dans une revue internationale  

Origgi, G., Branch-Smith, T. & Morisseau, T. (2021). Trust, expertise and the controversy over chloroquine. Social Epistemology A Journal of Knowledge, Culture and Policy

Chapitre d'ouvrage  

Origgi, G. (2019). Trust and Reputation as Filtering Mechanisms of Knowledge. In P. Graham (Eds.), Routledge Handbook of Social Epistemology London: Routledge

Chapitre d'ouvrage  

Origgi, G. (2020). Trust and Reputation. In Judith Simon (Eds.), The Routledge Handbook of Trust and PhilosophyRoutledge

Article dans une revue internationale  

Schlenker, P. (2021). Triggering Presuppositions. Glossa, 6(1), 35. doi:10.5334/gjgl.1352