ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2001). For Whom is the Problem of the Essential Indexical a Problem? . (pp. 304-315).

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2002). La catégorisation des noms communs : massifs et comptables. Catégorisation et Langage (pp. 29-51).

Article dans une revue nationale  

Nicolas, D. (2002). Do mass nouns constitute a semantically uniform class? Kansas Working Papers in Linguistics, 26, 113-121. doi:10.17161/KWPL.1808.591

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2003). What to Say on What Is Said. In Blackburn et al. (Eds.), Modeling and Using Context. Lecture Notes in Artificial Intelligence 2680. (pp. 300-313). Berlin: Springer-Verlag

Article dans une revue nationale  

Nicolas, D. (2004). Is there anything characteristic about the meaning of a count noun? Revue de la Lexicologie, 18-19, 125-138

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2005). Types of degrees and types of event structures. Event arguments: foundations and applications (pp. 277-300).

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2006). Massif / comptable. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2006). Compositionalité: questions philosophiques. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

Chapitre d'ouvrage  

Nicolas, D. (2006). Ambiguïté. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique

Chapitre d'ouvrage  

De Brabanter, P., Nicolas, D., Stojanovic, I. & Villanueva Fernandez, N. (2007). Les usages déférentiels. In Bouvier, Alban and Conein, Bernard (Eds.), L'épistémologie sociale. Une théorie sociale de la connaissance (pp. 139-162).Editions de l'EHESS

Chapitre d'ouvrage  

Predelli, S. & Stojanovic, I. (2008). Semantic Relativism and the Logic of Indexicals. (pp. 63–90).

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2009). The Vicious Triangle of A Priori Truth, Contingent Truth, and Logical Truth. (pp. 69–82).

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2010). Referring with Proper Names: Towards a Pragmatic Account. (pp. 139-160).

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2011). Context, Meaning and Logical Truth. In Gupta, A. and van Benthem, J. (Eds.), Logic and Philosophy Today (Vol. 30, pp. 11-24). London: College Publications, Studies in Logic Series

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2012). Situation Semantics. (pp. 67-86).

Article dans une revue nationale  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915

Chapitre d'ouvrage  

Asic, T. & Corblin, F. (2014). Telic definties and their prepositions. French and Serbian. In Aguilar-Guevara, Ana, Bert Le Bruyn and Joost Zwarts (Eds.), Weak Referentiality (pp. 183-212).Benjamins

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2014). Prepragmatics: Widening the Semantics-Pragmatics Boundary . In Burgess, Alexis and Brett Sherman (Eds.), Metasemantics: New Essays on the Foundations of Meaning (pp. 311–326). Oxford: OUP

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2014). Talking about the Future: Settled Truth and Assertion. In De Brabanter, Ph., Kissine, M. and Sharifzadeh, S. (Eds.), Future Times, Future Tenses (pp. 26-43).Oxford: OUP

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2016). Speaking About Oneself. (pp. 200–219 ). doi:10.1093/acprof:oso/9780198713265.003.0008

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2016). Evaluative Predicates and Evaluative Uses of Ordinary Predicates. In Bekki, D. et al. (Eds.), New Frontiers in Artificial Intelligence: JSAI-isAI 2015 Workshops, Revised Selected Papers. Lecture Notes in Computer Science Series (pp. 128-140).Springer-Verlag

Chapitre d'ouvrage  

Giannakidou, A. & Mari, A. (2017). La dimension épistémique du futur : le rôle des adverbes. In Baranzini and de Saussures (Eds.), Le Futur dans les langues RomanesPeter Lang Ag

Chapitre d'ouvrage  

Recanati, F. (2017). About the lekton. Response to Max Kölbel. In I. Depraetere et R. Salkie (Eds.), Semantics and Pragmatics: Drawing a Line (pp. 215-224). Berlin: Springer

Chapitre d'ouvrage  

Recanati, F. (2017). Cognitive Dynamics: A New Look at an Old Problem. In M. de Ponte et K. Korta (Eds.), Reference and Representation in Thought and Language Oxford: Oxford University Press