ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Article dans une revue internationale  

Proust, J. (2023). Affordances from a control viewpoint. Philosophical Psychology . doi:10.1080/09515089.2023.2274489

Article dans une revue internationale  

Proust, J. (2022). The Cultural Evolution of Information Seeking. Journal of Cognition and Culture, 25(5), 467-484. doi:10.1163/15685373-12340146

Article dans une revue internationale  

Branch-Smith, T. & Origgi, G. (2022). Social Indicators of Trust in the Age of Informational Chaos. Social Epistemology, 36(5), 533-540. doi:10.1080/02691728.2022.2121622

Article dans une revue internationale  

Origgi, G. (2022). The Social Indicators of the Reputation of an Expert. Social Epistemology, 36(5), 541–549. doi:10.1080/02691728.2022.2116962

Chapitre d'ouvrage  

Soria Ruiz, A., Maldonado, M. & Stojanovic, I. (2022). Good and Ought in Argumentation: COVID-19 as a Case Study. In Oswald, S., Lewiński, M., Greco, S., Villata, S. (Eds.), The Pandemic of Argumentation - Argumentation Library (pp. 43-64).Springer. doi:10.1007/978-3-030-91017-4_3

Article dans une revue internationale  

Recanati, F. (2022). Understanding Force Cancellation. Inquiry: An Interdisciplinary Journal of Philosophy , . doi:10.1080/0020174X.2022.2075920

Article dans une revue internationale  

Origgi, G. (2022). Populismo epistemico o della tirannia del buon senso. Teoria politica, 11, 113-122

Article dans une revue internationale  

Branch-Smith, T. , Origgi, G. & Morisseau, T. (2022). Why Trust Raoult? How Social Indicators Inform the Reputations of Experts. Social Epistemology, 36(3), 299-316 . doi:10.1080/02691728.2022.2042421

Chapitre d'ouvrage  

Soria Ruiz, A., Stojanovic, I. & Cepollaro, B. (2021). The Semantics and Pragmatics of Value Judgments. In Stalmaszczyk, Piotr (Eds.), The Cambridge Handbook of Philosophy of Language (pp. 434-449).Cambridge University Press

Chapitre d'ouvrage  

Stojanovic, I. (2021). Derogatory Terms in Free Indirect Discourse. In Maier, Emar & Stokke, Andreas (Eds.), The Language of Fiction (pp. 349-378).Oxford University Press

Chapitre d'ouvrage  

Kaiser, A. & Stojanovi, I. (2021). Exploring Valence in Judgments of Taste. In Wyatt, Jeremy, Zakkou, Julia & Zeman, Dan (Eds.), Perspectives on Taste (pp. 231-259).Routledge

Chapitre d'ouvrage  

Recanati, F. (2021). Fictional reference as simulation. In Emar Maier, Andreas Stokke (Eds.), The language of fiction (pp. 17-36).Oxford University Press. doi:10.1093/oso/9780198846376.003.0002

Chapitre d'ouvrage  

Recanati, F. (2021). Mental Files. The Cambridge Handbook of the Philosophy of Language (Cambridge University Press ed., pp. 535-547). doi:10.1017/9781108698283.030

Chapitre d'ouvrage  

Recanati, F. (2021). Entertaining as Simulation. In Gabriele M. Mras, Michael Schmitz (Eds.), Force, Content and the Unity of the Proposition (pp. 266). New York: Routledge

Article dans une revue internationale  

Kim, S., Senju, A., Sodian, B., Paulus, M., Itakura, S., Okuno , A., Ueno, M. & Proust, J. (2021). Memory Monitoring and Control in Japanese and German Preschoolers. Memory & Cognition. doi:10.3758/s13421-021-01263-1

Article dans une revue internationale  

Origgi, G., Branch-Smith, T. & Morisseau, T. (2021). Trust, expertise and the controversy over chloroquine. Social Epistemology A Journal of Knowledge, Culture and Policy

Article dans une revue internationale  

Marchand, S., Origgi, G. & Chouchan, N. (2021). Entretien avec G. Origgi : La post-vérité. Cahiers philosophiques, 164(1), 123-131. doi:10.3917/caph1.164.0125

Article dans une revue internationale  

Chemla, E. & Egré, P. (2021). From many-valued consequence to many-valued connectives. Synthese, 198, 5315-5352. doi:10.1007/s11229-019-02344-0

Article dans une revue internationale  

Kim, S., Le Guen, O. , Sodian, B. & Proust, J. (2021). Are Children Sensitive to What They Know?: An Insight from Yucatec Mayan Children. Journal of Cognition and Culture, 21(3-4), 226-242. doi:10.1163/15685373-12340106

Article dans une revue internationale  

Morisseau, T. , Branch-Smith, T. & Origgi, G. (2021). Stakes of Knowing the Truth: A Motivational Perspective on the Popularity of a Controversial Scientific Theory. Front. Psychol., 12, 3800. doi:10.3389/fpsyg.2021.708751

Article dans une revue internationale  

Recanati, F. (2021). Transparent Coreference. Topoi, 40(1), 107–115. doi:10.1007/s11245-019-09674-1

Article dans une revue internationale  

Stojanovic, I. (2020). Indexicality: I, Here, Now. The Wiley Blackwell Companion to Semantics, 1-33. doi:10.1002/9781118788516.sem123

Article dans une revue internationale  

Cepollaro, B., Domaneschi, F. & Stojanovic, I. (2020). When is it ok to call someone a jerk? An experimental investigation of expressives. Synthese, . doi:10.1007/s11229-020-02633-z

Chapitre d'ouvrage  

Recanati, F. (2020). Multiple Grounding. In Springer (Eds.), Language and Reality from a Naturalistic Perspective. Philosophical Studies Series (Vol. 142). doi:10.1007/978-3-030-47641-0_5

Chapitre d'ouvrage  

Recanati, F. (2020). Penser avec le langage. Langue et Science, Langage et Pensée (pp. 147-164).Collège de France/Éditions Odile Jacob

Chapitre d'ouvrage  

Recanati, F. (2020). Coreference De Jure. In Rachel Goodman, James Genone, and Nick Kroll (Eds.), Singular Thought and Mental Files Oxford : Oxford University Press. doi:10.1093/oso/9780198746881.003.0008

Article dans une revue internationale  

Recanati, F. (2020). Jules Vuillemin Et la Philosophie Analytique. Revue de Synthèse, 141(1-2), 11–33. doi:10.1163/19552343-14000025

Chapitre d'ouvrage  

Recanati, F. (2020). Reference and Singular Thought. The Routledge Handbook of Linguistic Reference (pp. 399-408).Routledge

Article dans une revue internationale  

Kim, S., Sodian, B., Senju, A., Okuno , A., Ueno, M., Itakura, S. & Proust, J. (2020). Metacognition and mindreading in young children: a cross-cultural study. Consciousness and Cognition , 85, 103017. doi:10.1016/j.concog.2020.103017

Article dans une revue internationale  

Kim, S., Paulus, M., Sodian, B. & Proust, J. (2020). Children’s Prior Experiences of their Successes and Failures Modulate Belief Alignment. European Journal of Developmental Psychology, 17(5). doi:10.1080/17405629.2020.1722634