Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915
Chapitre d'ouvrage
Arcangeli, M. & Dokic, J. (2020). A plea for the Sublime in science. In S. French & M. Ivanova (Eds.), The Aesthetics of Science: Beauty, Imagination and Understanding (Routledge ed., pp. 104-124). doi:10.4324/9780429030284-6
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton
Chapitre d'ouvrage
Nicolas, D. (2006). Ambiguïté. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253
Chapitre d'ouvrage
Varzi, A. & Casati, R. (2021). Ballot Ontology. In Sara Bernstein & Tyron Goldschmidt (Eds.), Non-Being: New Essay on the Metaphysics of Non-Existence (pp. 139–164). Oxford: Oxford University Press.
Chapitre d'ouvrage
Varzi, A. & Casati, R. (2020). Ballot Ontology. In Sara Bernstein & Tyron Goldschmidt (Eds.), Non-Being: New Essay on the Metaphysics of Non-ExistenceOxford University Press
Caze, R., Humphries, M. & Gutkin, B. (2013). Dendrites enhance both single neuron and network computation. In Remme et al (eds) (Eds.), Dendritic ComputationSpringer
Chapitre d'ouvrage
Kouider, S. (2018). Devenir scientifique pour comprendre qui nous sommes. In Michel Dugnat (Eds.), Bébé attentif cherche adulte(s) attentionné(s) (pp. 45-48). Toulouse, France: ERES
Graupner, M. & Gutkin, B. (2012). Dynamical Approaches to understanding cholinergic control of nicotine action pathways in the dopaminergic reward circuits. Computational Neuroscience of Drug Addiction (Springer ed.).Ahmed and Gutkin (eds.)
Fortier, M. & Kim, S. (2017). From the impossible to the improbable: A probabilistic account of magical beliefs and practices across development and cultures. In C. Zedelius, B. Müller & J. Schooler (Eds.), The science of lay theories: How beliefs shape our cognition, behavior, and health (pp. 265-315). New York: Springer
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14
Chapitre d'ouvrage
Casati, R. (2021). Im Moment des Schattens. Liddy Scheffknecht – Points in Time,De Gruyter,. doi:10.1515/9783110769562-005
Giannakidou, A. & Mari, A. (2017). La dimension épistémique du futur : le rôle des adverbes. In Baranzini and de Saussures (Eds.), Le Futur dans les langues RomanesPeter Lang Ag
Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40
Chapitre d'ouvrage
De Brabanter, P., Nicolas, D., Stojanovic, I. & Villanueva Fernandez, N. (2007). Les usages déférentiels. In Bouvier, Alban and Conein, Bernard (Eds.), L'épistémologie sociale. Une théorie sociale de la connaissance (pp. 139-162).Editions de l'EHESS
Nicolas, D. (2006). Massif / comptable. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique
Chapitre d'ouvrage
Remme, M., Lengyel, M. & Gutkin, B. (2014). Phase Response Methods in Dendritic Dynamics. In Schultheiss et al (eds) (Eds.), Phase Response Cruves in NeuroscienceSpringer
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010