ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Chapitre d'ouvrage  

Grèzes, J. & Dezecache, G. (2014). Bases cérébrales et cognitives de la communication émotionnelle. In M. Botbol (Eds.), L'empathie au carrefour des sciences et de la cliniqueJohn Libbey Eurotext

Article dans une revue internationale  

Maldonado, M., Chemla, E. & Spector, B. (2019). Revealing abstract semantic mechanisms through priming: The distributive/collective contrast. Cognition, 182, 171-176. doi:10.1016/j.cognition.2018.09.009

Article dans une revue internationale  

de Carvalho, A., Crimon, C., Barrault, A. , Trueswell, J. & Christophe, A. (2021). “Look! It is not a bamoule!” 18‐ and 24‐month‐olds can use negative sentences to constrain their interpretation of novel word meanings. Developmental Science, 24(1), e13085. doi:10.1111/desc.13085

Article dans une revue internationale  

Kolberg, L. , de Carvalho, A., Babineau, M., Havron, N., Fiévet, A., Abaurre, B. & Christophe, A. (2021). "The tiger is hitting! the duck too!" 3-year-olds can use prosodic information to constrain their interpretation of ellipsis. Cognition, 104626. doi:10.1016/j.cognition.2021.104626

Article dans une revue internationale  

Ngon, C., Martin, A., Dupoux, E., Cabrol, D., Dutat, M. & Peperkamp, S. (2013). (Non)words, (non)words, (non)words: evidence for a protolexicon during the first year of life. Developmental science, 16(1), 24-34. doi:10.1111/j.1467-7687.2012.01189.x

Article dans une revue internationale  

Babineau, M., Shi, R. & Christophe, A. (2020). 14‐month‐olds exploit verbs’ syntactic contexts to build expectations about novel words. Infancy. doi:10.1111/infa.12354

Article dans une revue internationale  

Havron, N., Babineau, M. & Christophe, A. (2021). 18-month-olds fail to use recent experience to infer the syntactic category of novel words. Developmental Science, 24 (2), e1330. doi:10.1111/desc.13030

Article dans une revue internationale  

Carbajal, J., Peperkamp, S. & Tsuji, S. (2021). A meta-analysis of infants’ word-form recognition. Infancy, 26, 369-387. doi:10.1111/infa.12391

Article dans une revue internationale  

Kouider, S., Stahlhut, C., Gelskov, S., Barbosa, L., Dutat, M., de Gardelle, V., Christophe, A., Dehaene, S. & Dehaene-Lambertz, G. (2013). A neural marker of perceptual consciousness in infants. Science (New York, N.Y.), 340(6130), 376-80. doi:10.1126/science.1232509

Article dans une revue internationale  

Mascarenhas, S. (2021). A Note on the Cardinalities of Sets of Scalar Alternatives . Journal of Semantics, 38(3), 473–482. doi:10.1093/jos/ffab011

Article dans une revue internationale  

Fort, M., Brusini, P., Carbajal, J., Sun, Y. & Peperkamp, S. (2017). A novel form of perceptual attunement: Context-dependent perception of a native contrast in 14-month-old infants. Developmental cognitive neuroscience, 26, 45-51. doi:10.1016/j.dcn.2017.04.006

Article dans une revue internationale  
Article dans une revue internationale  

Schlenker, P. (2002). A Plea for Monsters . Linguistics and Philosophy, 26(1), 29–120. doi:10.1023/A:1022225203544

Article dans une revue internationale  

Helming, K., Strickland, B. & Jacob, P. (2016). A pragmatic approach to the puzzle about early belief ascription. Mind & Language, 31(4), 438-469

Chapitre d'ouvrage  

Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton

Article dans une revue internationale  

Dupoux, E., Peperkamp, S. & Sebastián-Gallés, N. (2001). A robust method to study stress "deafness" Journal of the Acoustical Society of America, 110(3), 1606-1618

Article dans une revue internationale  

Abrusan, M. & Spector, B. (2011). A Semantics for Degree Questions Based on Intervals: Negative Islands and Their Obviation. Journal of Semantics, 28(1), 107-147. doi:10.1093/jos/ffq013

Article dans une revue internationale  

Schlenker, P. & Mathur G, G. (2013). A Strong Crossover Effect in ASL. Snippets. doi:10.7358/snip-2013-027-schl

Chapitre d'ouvrage  

Peperkamp, S. & Dupoux, E. (2002). A typological study of stress "deafness" In Gussenhoven, C. and Warner, N. (Eds.), Laboratory Phonology VII (pp. 203-240). Berlin: Mouton de Gruyter

Article dans une revue internationale  

Spector, B. & Egré, P. (2015). A Uniform Semantics for Embedded Interrogatives: An Answer, Not Necessarily the Answer. Synthese, 192(6), 1729–1784 . doi:10.1007/s11229-015-0722-4

Article dans une revue internationale  

Mantovan, L., Duarte, K., Geraci, C. & Cardinaletti, A. (2016). Access to Knowledge The Issue of Deaf Students and More. Annali di Ca' Foscari. Serie occidentale, 50, 149–164. doi:10.14277/2499-1562/AnnOc-50-16-7

Acte de conférence expertisé  

Turnbull, R. & Peperkamp, S. (2019). Across-language priming in bilinguals: does English bet prime French bête? In S. Calhoun, P. Escudero, M. Tabain & P. Warren (Eds.), In Proceedings of the 19th International Congress of Phonetic Sciences, Canberra, Australia, Melbourne, Australia, 1367-1371.

Chapitre d'ouvrage  

Pacherie, E. (2012). Action. (pp. 92–111 ).

Article dans une revue internationale  

Sahai, A., Desantis, A., Grynszpan, O., Pacherie, E. & Berberian, B. (2019). Action co-representation and the sense of agency during a joint Simon task: comparing human and machine co-agents. Consciousness and Cognition, 67, 44-55. doi:10.1016/j.concog.2018.11.008

Article dans une revue internationale  

Skoruppa, K. & Peperkamp, S. (2011). Adaptation to novel accents: feature-based learning of context-sensitive phonological regularities. Cognitive science, 35(2), 348-66. doi:10.1111/j.1551-6709.2010.01152.x

Article dans une revue internationale  

Belhassein, K., Fernández-Castro, V., Mayima, A., Clodic, A., Pacherie, E., Guidetti, M., Alami, R. & Cochet, H. (2022). Addressing joint action challenges in HRI: Insights from psychology and philosophy. Acta Psychologica, 222, 103476. doi:10.1016/j.actpsy.2021.103476

Chapitre d'ouvrage  

Arcangeli, M. & Dokic, J. (2018). Affective Memory: A Little Help From Our Imagination. In K. Michaelian, D. Debus, D. Perrin (Eds.), New Directions in the Philosophy of Memory, (pp. 139–157).Routledge,

Article dans une revue internationale  

Pacherie, E. (2001). Agency Lost and Found: A Commentary on Spence. Philosophy, Psychiatry, and Psychology, 8(2), 173–176

Article dans une revue internationale  

Jeannerod , M. & Pacherie, E. (2004). Agency, Simulation and Self-Identification. Mind and Language, 19(2), 113–146

Article dans une revue internationale  

Buehler, D. (2021). Agential capacities: a capacity to guide. Philosophical Studies , . doi:10.1007/s11098-021-01649-6