Ripley, D., Verheyen, S. & Egré, P. (2019). The Sorites Paradox in Psychology. In S. Oms and E. Zardini (Eds.), The Sorites Paradox (pp. 263-286). Cambridge: Cambridge University Press
Chapitre d'ouvrage
Nicolas, D. (2018). The logic of mass expressions. In E. N. Zalta (Eds.), Stanford Encyclopedia of Philosophy Stanford: The Metaphysics Research Lab Center for the Study of Language and Information Stanford University
Chapitre d'ouvrage
Mari, A. (2018). The French Future : evidentiality and information increase. Evidence for Evidentiality (pp. 199-226). Dordrecht: Benjamins
Chapitre d'ouvrage
Mari, A. (2018). The French Future : evidentiality and information increase. Evidence for Evidentiality (pp. 199-226). Dordrecht: Benjamins
Nicolas, D. (2006). Massif / comptable. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique
Chapitre d'ouvrage
De Brabanter, P., Nicolas, D., Stojanovic, I. & Villanueva Fernandez, N. (2007). Les usages déférentiels. In Bouvier, Alban and Conein, Bernard (Eds.), L'épistémologie sociale. Une théorie sociale de la connaissance (pp. 139-162).Editions de l'EHESS
Chapitre d'ouvrage
Peperkamp, S. & Dupoux, E. (2007 ). Learning the mapping from surface to underlying representations in an artificial language. In Cole, J. and Hualde, J. (Eds.), Laboratory Phonology 9 (pp. 315-338). Berlin: Mouton de Gruyter
Chapitre d'ouvrage
Giannakidou, A. & Mari, A. (2017). La dimension épistémique du futur : le rôle des adverbes. In Baranzini and de Saussures (Eds.), Le Futur dans les langues RomanesPeter Lang Ag
Kouider, S. (2018). Devenir scientifique pour comprendre qui nous sommes. In Michel Dugnat (Eds.), Bébé attentif cherche adulte(s) attentionné(s) (pp. 45-48). Toulouse, France: ERES
Chapitre d'ouvrage
Peperkamp, S. & Dupoux, E. (2002). Coping with phonological variation in early lexical acquisition. In I. Lasser (Eds.), The Process of Language Acquisition (pp. 359-385). Frankfurt: Peter Lang
Nicolas, D. (2006). Ambiguïté. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique
Chapitre d'ouvrage
Peperkamp, S. & Dupoux, E. (2002). A typological study of stress "deafness" In Gussenhoven, C. and Warner, N. (Eds.), Laboratory Phonology VII (pp. 203-240). Berlin: Mouton de Gruyter
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915