Pacherie, E. & Haggard, P. (2010). What Are Intentions? . (pp. 70–84).
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2006). Towards a Dynamic Theory of Intentions . (pp. 145-167).
Chapitre d'ouvrage
Butterfill , S. & Pacherie, E. (2020). Towards a blueprint for a social animal. In Fiebich, Anika (Eds.), Minimal Cooperation and Shared Agency (pp. 111-125).Springer . doi:10.1007/978-3-030-29783-1
Chapitre d'ouvrage
Ripley, D., Verheyen, S. & Egré, P. (2019). The Sorites Paradox in Psychology. In S. Oms and E. Zardini (Eds.), The Sorites Paradox (pp. 263-286). Cambridge: Cambridge University Press
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2012). The Phenomenology of Joint Action: Self-Agency Vs. Joint-Agency . (pp. 343-389).
Chapitre d'ouvrage
Mylopoulos, M. & Pacherie, E. (2020). Self-Control as Hybrid Skill. In A. Mele (Eds.), Surrounding Self-Control (pp. 81-100). Oxford : Oxford University Press. doi:10.1093/oso/9780197500941.003.0005
Pacherie, E. (2002). Reply to John Campbell on Joint attention and simulation.
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2008). Perception, Emotions and Delusions: Revisiting the Capgras Delusion . (pp. 07-126).
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2005). Perceiving Intentions. (pp. 401-414).
Chapitre d'ouvrage
Dokic, J. & Pacherie, E. (2006). On the Very Idea of a Frame of Reference . (pp. 259-280).
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40
Pacherie, E. (2007). Is collective intentionality really primitive? (pp. 153-175).
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2002). Intention .
Chapitre d'ouvrage
Bourgeois-Gironde, S. (2017). How regret moves individual and collective choices towards rationality. Handbook of Behavioural Economics and Smart Decision-Making: Rational …
Article dans une revue nationale
Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14
Kouider, S. (2018). Devenir scientifique pour comprendre qui nous sommes. In Michel Dugnat (Eds.), Bébé attentif cherche adulte(s) attentionné(s) (pp. 45-48). Toulouse, France: ERES
Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253
Chapitre d'ouvrage
Pacherie, E. (2012). Action. (pp. 92–111 ).
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton
Chapitre d'ouvrage
Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915