ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

National journal article  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

National journal article  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

National journal article  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

National journal article  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

National journal article  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

National journal article  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

Monograph  

Casati, R. (2022). Philosophie de l'océan. PUF

Monograph  

Casati, R. (2022). The Sailing Mind. Springer Nature. doi:10.1007/978-3-030-89639-3

Monograph  

Casati, R. & Cavanagh, P. (2019). The Visual World of Shadows. MIT Press

Monograph  

Egré, P. (2018). Qu'est-ce que le vague? Vrin - Chemins Philosophiques

Monograph  

Quer, J., Cecchetto, C., Donati, C., Geraci, C., Kelepir, M., Pfau, R. & Steinbach, M. (2017). SignGram Blueprint: A Guide to Sign Language Grammar Writing.

Monograph  

Terrone, E. & Ferraris , M. (2017). Filosofia teoretica. Bologna,: Il Mulino

Monograph  

Recanati, F., Stojanovic, I. & Villanueva, N. (2010). Context-Dependence, Perspective and Relativity.

Edited book  

Schlenker, P. (2022). What It All Means. The MIT Press

Edited book  

Recanati, F. (2020). Langage, discours, pensée. Collège de France

Edited book  

Stojanovic, I. (2008). I investigate the relationship among the notions of meaning, content, and what is said. It is widely held that indexicals – words like 'this', 'I', or 'today' – contribute their reference, and nothing but their reference, to the semantic content, and ther. Saarbrucken: VDM Verlag Dr. Müller