Nicolas, D. (2006). Ambiguïté. Sémanticlopédie: dictionnaire de sémantique
Book chapter
De Brabanter, P., Nicolas, D., Stojanovic, I. & Villanueva Fernandez, N. (2007). Les usages déférentiels. In Bouvier, Alban and Conein, Bernard (Eds.), L'épistémologie sociale. Une théorie sociale de la connaissance (pp. 139-162).Editions de l'EHESS
Book chapter
Ramus, F., Peperkamp, S., Christophe, A., Jacquemot, C., Kouider, S. & Dupoux, E. (2010). A Psycholinguistic Perspective on the Acquisition of Phonology. In C. Fougeron (Eds.), Laboratory Phonology (Vol. 10 ).De Gruyter Mouton
Book chapter
Ramus, F. & Szenkovits, G. (2011). Understanding the nature of the phonological deficit. (pp. 153-169). doi:10.4324/9780203838006
Book chapter
Ramus, F. (2013). A neurological model of dyslexia and other domain-specific developmental disorders with an associated sensorimotor syndrome. (pp. 75-102). doi:10.4324/9780203774915
Giannakidou, A. & Mari, A. (2017). La dimension épistémique du futur : le rôle des adverbes. In Baranzini and de Saussures (Eds.), Le Futur dans les langues RomanesPeter Lang Ag
Book chapter
Nicolas, D. (2018). The logic of mass expressions. In E. N. Zalta (Eds.), Stanford Encyclopedia of Philosophy Stanford: The Metaphysics Research Lab Center for the Study of Language and Information Stanford University
Book chapter
Mari, A. (2018). The French Future : evidentiality and information increase. Evidence for Evidentiality (pp. 199-226). Dordrecht: Benjamins
Book chapter
Mari, A. (2018). The French Future : evidentiality and information increase. Evidence for Evidentiality (pp. 199-226). Dordrecht: Benjamins
Stojanovic, I., De Brabanter, P., Nicolas, D. & Villanueva, N. (2005). Deferential Utterances. In Casati, R. and Origgi, G. (Eds.), In Referring to Objects, Interdisciplines.org., 4-19.
Mari, A. (2016). Actuality entailments: when the modality is in the presupposition. In Amblard M., de Groote P., Pogodalla S., Retoré C. (Eds.), Vol. 10054: In Logical Aspects of Computational Linguistics. Celebrating 20 Years of LACL (1996–2016), Dordrecht: Springer Verlag, 191-210. doi:10.1007/978-3-662-53826-5_12
Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253
National journal article
Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14
National journal article
Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010
National journal article
Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40
Ramus, F. & Mehler, J. (1999). Language identification with suprasegmental cues: A study based on speech resynthesis. Journal of the Acoustical Society of America, 105(1), 512-521. doi:10.1121/1.424522