ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Reviewed conference proceeding  

Mamassian, P. & Vemuri, B. (1993). ISOPHOTES ON A SMOOTH SURFACE RELATED TO SCENE GEOMETRY. , Vol. 2031: In Geometric Methods in Computer Vision II, 124-133. doi:10.1117/12.146619

Reviewed conference proceeding  

Hicheur, H., Kadone, H., Grèzes, J. & Berthoz, A. (2013). Perception of emotional gaits using avatar animation of real and artificially synthesized gaits. In 5th Biannual Conference of the Humaine-Association on Affective Computing and Intelligent Interaction (ACII), Geneva, Switzerland, IEEE, 460-466. doi:10.1109/ACII.2013.82

Reviewed conference proceeding  

Ponsot, E., Déjardin, H. & Roncière, E. (2016). Controlling Programme Loudness in Individualized Binaural Rendering of Multi-Channel Audio Contents. , Vol. 140: In Audio Engineering Society .

Reviewed conference proceeding  

Aucouturier, J., Liuni, M. & Ponsot, E. (2017). Not so scary anymore : Screaming voices embedded in harmonic contexts are more positive and less arousing. In ESCOM.

Reviewed conference proceeding  
National journal article  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

National journal article  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

National journal article  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

National journal article  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

National journal article  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

National journal article  

Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649

National journal article  

Grèzes, J., Erblang, M. , Vilarem, E., Quiquempoix, M. , Van Beers, P. , Guillard, M. , Sauvet, F. , Mennella, R. & Rabat, A. (2022). Modifications des décisions d’évitement de visages menaçants lors d’une privation totale de sommeil en lien avec l’humeur positive des individus. Médecine du Sommeil, 19(1), 29. doi:10.1016/j.msom.2022.01.119