ENS - Ecole Normale Supérieure
Back to top

Publications

Edited journal issue  

Ylikoski, P., Bouvier, A., Kaldis , B., Montuschi , E., Zahle , J. & Zamora-Bonilla, J. (2017). Selected Papers from the 5th ENPOSS Meeting, Helsinki, 24-26 August, 2016. Special issue of Philosophy of the Social Sciences.

National journal article  

Tiercelin, C. (2020). A quoi tient la force d’une idée ? Histoire et historiens des idées : Figures, méthodes, problèmes, . doi:10.4000/books.cdf.9867

Monograph  

Tiercelin, C. (2019). Pragmatism and Vagueness, The Venetian Lectures. Milan: Mimesis International

Monograph  

Terrone, E. & Ferraris , M. (2017). Filosofia teoretica. Bologna,: Il Mulino

Other  

Terrone, E. (2017). La La La ricerca della felicità – Matrimonio, rimatrimonio e non-matrimonio nella commedia romantica. Segnocinema, 205, 16-18

Other  

Sperber, D. & Mercier, H. (2017). The Enigma of Reason .

Other  

Spector, B. (2013). Maxims of Conversation. Oxford University Press (OUP). doi:10.1093/obo/9780199772810-0129

Other  

Spector, B. (2003). Grammaire et logique. Labyrinthe, 14, 25–46OpenEdition. doi:10.4000/labyrinthe.595

Other  

Spector, B. (2005). Linguistique générative et cognitivisme: bref aperçu. Labyrinthe, 20, 41-52OpenEdition. doi:10.4000/labyrinthe.756

Other  

Spector, B. (2006). Aspects de la pragmatique des opérateurs logiques.

Other  

Schlenker, P. (2010). Singular Pronouns with Split Antecedents . Snippets(23), 13-15

National journal article  

Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287

National journal article  

Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40

National journal article  

Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14

National journal article  

Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253

National journal article  

Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010

Monograph  

Quer, J., Cecchetto, C., Donati, C., Geraci, C., Kelepir, M., Pfau, R. & Steinbach, M. (2017). SignGram Blueprint: A Guide to Sign Language Grammar Writing.

National journal article  

Proust, J. (2021). Le naturalisme philosophique et les sciences. Raison présente, 219, 53-63. doi:10.3917/rpre.219.0053

Monograph  

Proust, J. & Fortier, M. (2018). Metacognitive Diversity - An Interdisciplinary approaches. Oxford: Oxford University Press

Monograph  

Proust, J. (2013). The Philosophy of Metacognition: Mental Agency and Self-Awareness.

Monograph  

Proust, J. (2017). Non-human Metacognition.

Monograph  
Other  

Pasquinelli, E., Farina, M. , Bedel, A. & Casati, R. (2020). Définir et éduquer l'esprit critique.

Monograph  

Origgi, G. (2019). Reputation: What it is and why it Matters. Princeton University Press

Other  

Origgi, G. (2018). South, Status and Knowledge: Epistemic Dominance and Forms of Epistemic Injustice.

Other  

Origgi, G. (2018). https://www.openaire.eu.

Other  
Monograph  

Origgi, G. (2018). Reputation. What it is and Why it matters. Princeton University Press