Pacherie, E. (2004). Looking for the Agent in Action. Trends in Cognitive Sciences, 8, 2, 54–55.
National journal article
Ramus, F. (2005). Aux origines cognitives, neurobiologiques et génétiques de la dyslexie. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 17, 247-253
Edited book
Van Geen, C. & de Vignemont, F. (2006). The structure of nonconceptual content.
Edited book
Stojanovic, I. (2008). I investigate the relationship among the notions of meaning, content, and what is said. It is widely held that indexicals – words like 'this', 'I', or 'today' – contribute their reference, and nothing but their reference, to the semantic content, and ther. Saarbrucken: VDM Verlag Dr. Müller
National journal article
Ramus, F. (2008). Génétique de la dyslexie développementale. ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 20, 9-14
Ramus, F. (2011). Quel pouvoir prédictif de la génétique et des neurosciences, et quels problmes? Medecine et Droit, 2011(106), 51-58. doi:10.1016/j.meddro.2010.10.010
Edited book
Alsmith, A. & de Vignemont, F. (2012). The body represented/Embodied representation.
National journal article
Grèzes, J. & Dezecache, G. (2012). Communication émotionnelle: mécanismes cognitifs et cérébraux. Cognition sociale et neuropsychologie, 31-45
National journal article
Ramus, F. (2012). Les troubles spécifiques de la lecture. Information Grammaticale, 133, 34-40
Moltmann, F. & Textor, M. (2017). Act-Based Conceptions of Propositional. New York: Oxford University Press
Interview
Gayon, J. (2017). Histoire et philosophie de la biologie. Entretien réalisé par Anna Maria Dielli .
Edited journal issue
Ylikoski, P., Bouvier, A., Kaldis , B., Montuschi , E., Zahle , J. & Zamora-Bonilla, J. (2017). Selected Papers from the 5th ENPOSS Meeting, Helsinki, 24-26 August, 2016. Special issue of Philosophy of the Social Sciences.