Beran, M., Brandl, J., Perner, J. & Proust, J. (2012). The Foundations of Metacognition.
International Journal article
Bernard, S., Proust, J. & Clément, F. (2015). Procedural Metacognition and False Belief Understanding in 3- to 5-Year-Old Children. PloS one, 10(10), e0141321. doi:10.1371/journal.pone.0141321
International Journal article
Bernard, S., Proust, J. & Clément, F. (2014). The medium helps the message: Early sensitivity to auditory fluency in children's endorsement of statements. Frontiers in psychology, 5, 1412. doi:10.3389/fpsyg.2014.01412
International Journal article
Boudon, R., Bouvier, A., Demeulenaere, P., Dupuy, J., Engel, P. & Gnassounou, B. (2000). Interventions. Cités, 1, 157–170
International Journal article
Bouvier, A. (2019). Individualism versus Holism. SAGE Research Methods Foundations, . doi:10.4135/9781526421036803102
Bouvier, A. (2004). Qu'est-Ce Qu'une Société Libre? Qu'est-Ce Qu'une Citoyenneté Libératrice? Ce Qui Reste de l'Horizon Marxiste - En Quoi Et Pourquoi le Marxisme N'est Plus Une Croyance Orientant l'Action Collective. Actualité de la Politique Délibérative, de l'Économie Nor. Revue Philosophique De Louvain, 102(2), 311–332
Bouvier, A. (1998). Histoire des Idées, Sociologie des Croyances Et Processus Argumentatifs Scepticisme Et Modernité D’Après Richard H. Popkin. Revue de Synthèse, 119(2-3), 307–322
International Journal article
Bouvier, A. (2010). Passive Consensus and Active Commitment in the Sciences. Episteme, 7(3 ), 185–197