Załuski, W. , Bourgeois-Gironde, S. & Dyrda, A. (2024). Research Handbook on Legal Evolution.
de Vignemont, F. (2023). Désenchanter le corps.
de Vignemont, F. (2023). Affective bodily awareness.
Schlenker, P. (2022). What It All Means. The MIT Press
Egré, P. (2022). Section 35 du Comité national - Éléments de méthode de la mandature 2016-2021.
Bordonaba Plou, D. , Castro, V. & Torices, J. (2022). The Political Turn in Analytic Philosophy: Reflections on Social Injustice and Oppression. Berlin, Boston: De Gruyter. doi:10.1515/9783110612318
Egré, P., Marty, P. & Renne, B. (2021). Knowledge, Justification, and Adequate Reasons. The review of symbolic logic, 14(4), 1089-1089. doi:10.1017/S1755020321000460
Ramus, F., Di Folco , C. , Guez, A. & Peyre, H. (2021). Epidémiologie des troubles de la lecture en France : une comparaison du DSM-5 et de la CIM-11. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 175, 639-649
Proust, J. (2021). Le naturalisme philosophique et les sciences. Raison présente, 219, 53-63. doi:10.3917/rpre.219.0053
Mercier, H. (2021). Not Born Yesterday: The Science of Who We Trust And What We Believe.
Dubourg, E., Andre, J. & Baumard, N. (2021). L’origine des fictions : l’hypothèse des fonctions évolutionnaires sociales. Fabula-LhT, 25
de Vignemont, F., Serino, A., Wong, H. & Farnè, A. (2021). The World at Our Fingertips. Oxford University Press
Tiercelin, C. (2020). A quoi tient la force d’une idée ? Histoire et historiens des idées : Figures, méthodes, problèmes, . doi:10.4000/books.cdf.9867
Recanati, F. (2020). Langage, discours, pensée. Collège de France
Jacob, P. (2020). Jules Vuillemin et la triple controverse entre Carnap et Quine. Revue de Synthèse, 141(1-2), 57-83. doi:10.1163/19552343-14000024
Pasquinelli, E., Farina, M. , Bedel, A. & Casati, R. (2020). Defining and educating critical thinking Report produced within the framework of Work Package 1 EEC Project -Critical Education (ANR-18-CE28-0018)
Pasquinelli, E., Farina, M. , Bedel, A. & Casati, R. (2020). Définir et éduquer l'esprit critique.
Casati, R. (2020). Technical report on Chapter 0 (Numero Zero) of Cognition in the Wind – Taqwim navigation, May 10-16, 2018.
Bourgeois-Gironde, S. (2020). Être la rivière. Paris: PUF
Farina, M. & Pasquinelli, E. (2020). L'art de faire confiance. Odile Jacob
Tiercelin, C. (2019). Pragmatism and Vagueness. The Venetian Lectures. Mimesis International
Origgi, G. (2019). Passions Sociales. Paris: PUF
Ramus, F. (2018). Do gifted people have a qualitatively different brain?,Les surdoués ont-ils un cerveau qualitativement différent ? ANAE - Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 30(154), 281-287
Collins, T., Andler, D. & Tallon-Baudry, C. (2018). La Cognition. Du Neurone à la société.
Bouvier, A. (2018). Selected Papers from the 6th ENPOSS Meeting, Cracow, 20-22 September, 2017.
Origgi, G. (2018). South, Status and Knowledge: Epistemic Dominance and Forms of Epistemic Injustice.
Origgi, G. (2018). https://www.openaire.eu.
Origgi, G. (2018). Rapport éthique du projet Openair.
Origgi, G. (2018). Rapports du working group ALLEA Trust, Truth and Expertise.
Origgi, G. & Pais, I. (2018). Digital reputation in the mutual admiration society. STUDI DI SOCIOLOGIA, 2018(2). doi:10.26350/000309_000035